အက်ဥ္းခ်၍မရေသာ...

ရွစ္ေလးလုံးအေရးေတာ္ပုံႏွစ္(၃၀)ျပည့္ အခမ္းအနားတြင္ ျပသထားေသာ ေထာင္တြင္းလုပ္ဂစ္တာတစ္လက္ကုိ ၾကည့္႐ႈေနသူတစ္ဦး (ဓာတ္ပုံ−စုိင္းေဇာ္)

ရွစ္ေလးလံုး ႏွစ္(၃၀)ျပည့္အခမ္း အနားတြင္ ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသား မ်ားကူညီေစာင့္ေရွာက္ေရးအ သင္း(AAPP)က အက်ဥ္းေထာင္ အတြင္းမွ အႏုပညာပစၥည္းမ်ား ကို ျပသထားရာ ဂစ္တာတစ္လက္ လည္း ပါဝင္သည္။

ဘီစကြတ္ဘူးကို ဖလက္တံ ကပ္ခ်ည္ထားၿပီး ၾကယ္ပံုသဏၭာန္ အေပါက္ေဖာက္ထားသည္။

သာမန္အားျဖင့္ ၾကည့္လွ်င္ ရရာပစၥည္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားေသာ သစ္သားဂစ္တာတစ္လက္ဟု ျမင္ ႏုိင္ေသာ္လည္း ဒီမိုကေရစီအေရး ေတာ္ပံုအတြက္ ေထာင္ထဲတြင္ ဘဝစေတးခဲ့သည့္ ႏိုင္ငံေရးအ က်ဥ္းသားမ်ားအတြက္ အဓိပၸာယ္ အမ်ားႀကီးရွိေနသည့္ အႏုပညာ ပစၥည္းျဖစ္သည္။

စာနာမႈရွိေသာေထာင္ဝန္ ထမ္းအခ်ိဳ႕၏ကူညီမႈ၊ ဘဝတူ အက်ဥ္းသားအခ်င္းခ်င္း ႐ိုင္းပင္း မႈ၊ နံရံမ်ားအတြင္း ဖမ္းဆီးခ်ဳပ္ ေႏွာင္ထား၍ မရေသာအႏုပညာ။

ေခတ္ဆိုးစနစ္ဆိုး၏အ က်ဥ္းေထာင္အတြင္း ခဲရာခဲဆစ္ လုပ္ခဲ့ရေသာ အဆိုပါဂစ္တာမ်ိဳး သည္ တန္ဖိုးျဖတ္မရေၾကာင္း ၈၈ မ်ိဳးဆက္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးႏွင့္ ပြင့္ လင္းလူ႔အဖြဲ႕အစည္းမွ ဦးျမေအး က ေျပာသည္။

‘‘အဲဒီဂစ္တာထဲမွာ သံစဥ္ ေတြတင္မကဘူး။ ႐ိုက္သံ၊ ႏွက္ သံ၊ ဆူညံသံေတြလည္း ရွိေန တယ္’’ဟု ဦးျမေအးက ေျပာသည္။ဂီတသံစဥ္သည္ လူ၏ႏွလံုး သားကို ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕ေစသည္။ ဂစ္တာသည္ လူသား၏ႏွစ္ရွည္ လမ်ားကတည္းက အေဖာ္လည္း ျဖစ္သည္။သို႔ေသာ္ အက်ဥ္း ေထာင္မ်ားအတြက္ေတာ့ ႁခြင္း ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဂစ္တာႀကိဳးသည္ လူတစ္ေယာက္အား ေသေစႏုိင္ ၍ ခြင့္ျပဳရန္ ခက္ခဲျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ျဖစ္ရာ စစ္ေဆးေရးဝင္သည့္ အခါ ၀ွက္ရသည္။ မိလွ်င္ ေကာင္း ေကာင္းအတြယ္ခံရမည္။ သံေျခ ခ်င္းအခတ္ခံရမည္။ ေထာင္ဝင္ စာအပိတ္ခံရမည္။ ေထာင္လည္း ႏွစ္တိုးက်ခံသြားရႏုိင္သည္။

သို႔ေသာ္ ယံုၾကည္ခ်က္ ေၾကာင့္ ႏွစ္ရွည္အက်ဥ္းခ်ခံရ သည့္ႏုိင္ငံေရးအက်ဥ္းသားမ်ား သည္ သူတို႔၏ကမ္းမျမင္၊ လမ္း မျမင္ေန႔ရက္မ်ားကို အႏုပညာ ပစၥည္းမ်ားျဖင့္ ခဲရာခဲဆစ္အသက္ ဆက္ခဲ့ရသည္။

သူတို႔႔၏ယံုၾကည္ေမွ်ာ္လင့္ ခ်က္မ်ားမေပ်ာက္ဆံုေးအာင္ ေတာင့္ခံႏိုင္ေရးအတြက္ေရာ ႐ုပ္ ပိုင္းဆိုင္ရာ ႀကံ႕ခိုင္ေရးအတြက္ပါ အႏုပညာက အေရးပါခဲ့သည္။ ဂီတ၊ ပန္းခ်ီႏွင့္ စာေပ စသျဖင့္ ဖန္တီးႏိုင္ခဲ့ၾကသည္။ အက်ဥ္း ေထာင္အတြင္းမွ အႏုပညာ ေျမာက္သီခ်င္းမ်ား၊ သံစဥ္မ်ား၊ စာသားမ်ား၊ ကဗ်ာမ်ား၊ ပန္းခ်ီ ကားမ်ား၊ စာေပမ်ားထြက္ေပၚခဲ့ သည္။

‘‘ဘာအျပစ္မွ မရွိဘဲ မတရားေထာင္ခ်ခံထားရတာဗ်ာ။ ဒီဖိ အားက ေတာ္ေတာ္ႀကီးတယ္။ ေပါက္ကြဲမႈေတြ မျဖစ္ေအာင္ အႏု ပညာက ထိန္းေပးထားႏိုင္တယ္။ ဂီတက ထြက္ေပါက္တစ္ခုပဲလို႔ ေထာင္ဝန္ထမ္းေတြကို ရွင္းျပရ တယ္’’ဟု ဦးဝင္းေမာ္(ေရႊသံစဥ္) က ေျပာသည္။

အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာ ၾကက္ ေျခနီအဖြဲ႕ႏွင့္ ျမန္မာအစိုးရသ ေဘာတူညီမႈရၿပီး ၁၉၉၉ ေနာက္ ပိုင္းအက်ဥ္းေထာင္အတြင္း ေျဖ ေလွ်ာ့မႈမ်ားရွိလာၿပီးေနာက္ ဂီတ ႏွင့္ ပိုမိုနီးစပ္ရန္ အခြင့္အေရးရခဲ့ ၾကသည္။ ေထာင္ထဲတြင္ စာဖတ္ ခြင့္တရားဝင္ရလာခဲ့သည္။ ယခင္ က စာရြက္၊  ေဘာပင္ေတာင္ ကိုင္ခြင့္မရခဲ့။

သကၠရာဇ္ ၂၀၀၀ တြင္ သာယာဝတီေထာင္မွ   ေတာင္ငူ ေထာင္သို႔ ေျပာင္းလာသည့္ဆရာ ေတာ္ဦးဇဝနက ဂစ္တာလုပ္ရန္ အႀကံေပးခဲ့ေၾကာင္း ဦးဝင္းေမာ္ က ရွင္းျပသည္။

ဂစ္တာလုပ္ရန္ လက္သမား ဘုတ္မွ ရင္းႏွီးေသာ အက်ဥ္းသား မ်ားကို အတိုင္းအထြာလွမ္းမွာရ သည္။ ဖလက္တံႏွင့္ ကီးမ်ားအ တြက္ လိုအပ္သည့္ပစၥည္းမ်ားကို ရင္းႏွီးသည့္ေထာင္ဝန္ထမ္းအခ်ိဳ႕ အား ဝယ္ခိုင္းရသည္။ ဖလက္တံ လုပ္ထားသည့္ သစ္သားေခ်ာင္း ကို မိုလာပံုးႏွင့္ကပ္ၿပီး ခ်ည္လိုက္ ရာ ေဟာ္လိုသံထြက္လာသည္။ ရွာေဖြေရးမတုိင္မီ ဖလက္တံကို ျဖဳတ္သိမ္းရသည္။ မိသြားလွ်င္ ျပန္ေပးသည့္ ဝန္ထမ္းအခ်ိဳ႕ လည္း ရွိသည္။

ဦးဝင္းေမာ္သည္ ေထာင္ တြင္းလုပ္ဂစ္တာျဖင့္ပင္ သူႏွင့္အ တူ ေထာင္က်သည့္ ေက်ာင္းသား အခ်ိဳ႕ကို ဂစ္တာတီးသင္ေပးခဲ့ ေသးသည္။

ေတာင္ငူ၊ သရက္၊ သာယာ ဝတီ၊ ေတာင္ႀကီး၊ ေက်ာက္ျဖဴႏွင့္ သံတြဲေထာင္မ်ားတြင္ အေျခအေန ေပးသည့္အေပၚ မူတည္ၿပီး ေထာင္တြင္းဂစ္တာမ်ား ခက္ခဲ စြာ ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။

‘‘ဂစ္တာမရွိခင္ကဆို ပံုစံပန္း ကန္ျပားမွာ ေစာင္အုပ္ၿပီး ဂ်ပ္ဇ္ဂီတပံုစံေပါ့။ ဒံုခ်ပ္ဒံုခ်ပ္ဆိုၿပီးေတာ့။ ေကာ္ခြက္ကို ေစာင္ပါးေလးအုပ္ၿပီး ပတ္ကားရွင္းသေဘာေပါ့။ ဒါမ်ိဳးေတြ ဖန္တီးၿပီးဆိုခဲ့ၾကတယ္’’ ဟု AAPP မွ ဦးေအာင္မ်ိဳးေက်ာ္က ေျပာသည္။

AAPP ျပခန္းမွ ဂစ္တာသည္ မည္သည့္ေထာင္မွ မည္သူထုတ္

လာသည္ကိုမူ ၎က မသိ ေၾကာင္း ေျပာသည္။

ေထာင္တြင္းဂစ္တာမ်ားျဖင့္ အခ်စ္သီးခ်င္းမ်ားသီဆိုခဲ့ၾကသ လို အလြမ္းသီခ်င္းမ်ားလည္း သီဆိုခဲ့ၾကသည္။ အမ်ားဆံုးဆို ျဖစ္ၾကသည္က ႏုိင္ငံေရးသီခ်င္း မ်ား။ အထူးသျဖင့္ ဆဲဗင္းဂ်ဴလိုင္ အထိမ္းအမွတ္၊ ရွစ္ေလးလံုးအ ေရးေတာ္ပံုအထိမ္းအမွတ္ေန႔မ်ား ေရာက္လွ်င္ျဖစ္သည္။ ဦးျမေအး ကမူ သီခ်င္းေရးသည့္လိုင္းျဖစ္ သည္။

‘‘သီခ်င္းေတြကို စိတ္နဲ႔ေရး ၿပီး စိတ္ထဲပဲ မွတ္ထားရတယ္။ ခ်ေရးစရာမရွိခဲ့ဘူးေလ’’ဟု ဦးျမ ေအးက ေျပာသည္။

သီခ်င္းဆုိသည့္ ညမ်ားရွိသ လို ဝတၳဳမ်ား ေအာ္ဖတ္ျပရသည့္ ညမ်ားလည္း ရွိခဲ့သည္။ အျပန္အ လွန္ေဆြးေႏြးၾကသည္။

‘‘အေျခအေနၾကည့္ၿပီး အတုိးအဆုတ္လုပ္ရတာေပါ့’’ ဟု ဦးျမေအးက ရွင္းျပသည္။

ကမၻာေပၚတြင္ ရွိေသာ အ ေကာင္းဆံုးဂစ္တာႏွင့္ပင္ မလဲႏုိင္ ေၾကာင္း ေထာင္တြင္းဂစ္တာမ်ား ကို ဦးျမေအးက တင္စားေျပာဆို သည္။

ဦးျမေအးသည္ သူ၏ေထာင္ တြင္းဂစ္တာကို ေတာင္ႀကီးေထာင္တြင္ ထားခဲ့သည္။

ဦးဝင္းေမာ္သည္လည္း ေတာင္ငူေထာင္က ထြက္ေတာ့ ဂစ္တာ ၁၂ လက္အထိ လုပ္ခဲ့ၿပီး ၁၂ လက္လံုးထားခဲ့သည္။

ထို႔ေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္  ဒီမိုကေရစီသံစဥ္မ်ားတိုးညင္းေန ရာမွ တစ္စတစ္စက်ယ္လာခဲ့ရာ အက်ဥ္းေထာင္မ်ားအတြင္းမွ အႏုပညာမ်ားသည္ အုတ္နံရံမ်ား ၾကားမွ ျပခန္းမ်ားသို႔ ေရာက္လာ သည္။

အေမရိကန္စင္တာသို႔ ေရာက္လာသည္။ ေတာင္ဝင္ႏွင္း ဆီသို႔ ေရာက္လာသည္။ ရွစ္ေလး လံုးႏွစ္ပတ္လည္မ်ားတြင္ ေနရာ ယူလာသည္။ ရန္ပံုေငြပြဲမ်ားတြင္ ေဖ်ာ္ေျဖရာျဖစ္လာသည္။

ဦးျမေအး၏သီခ်င္းစာသား မ်ား၊ ဦးဝင္းေမာ္၏သံစဥ္မ်ား၊ ဦးမင္းကိုႏုိင္၏စာမ်ား၊ ကဗ်ာ မ်ား၊ ပန္းခ်ီထိန္လင္း၏ကားမ်ား မွာ ထင္ရွားသည္။ လြတ္လမ္းမ ျမင္ႏုိင္သည့္ အေျခအေနထဲမွာ ပင္ ဖန္တီးခဲ့ၾကသည့္ အႏုပညာ မ်ားျဖစ္သည္။

အဆိုပါ အႏုပညာပစၥည္း မ်ား၏အဓိပၸာယ္ကို ဦးဝင္းေမာ္က ေအာက္ပါအတုိင္းဖြင့္ဆိုသည္။

‘‘လူကိုပဲ အက်ဥ္းခ်လို႔ရ မယ္။ အႏုပညာကို အက်ဥ္းခ်လို႔ မရဘူးဆိုတာပါပဲ’’