ဆယ္စုႏွစ္ ခုနစ္ဆက္

‘ဆယ္စုႏွစ္ခုနစ္ဆက္’ျပပြဲမွ အႏုပညာဖန္တီးမႈမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပုံ−နစ္ကီ)

လြတ္လပ္ေရးရသည့္ ၁၉၄၈ မွ လက္ရွိ ၂၀၁၈ အထိ ဆယ္စုႏွစ္ ခုနစ္ခုအတြင္း ျဖစ္ပြားခဲ့သည့္ သမုိင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကို အမွတ္ရေစ မည့္ ျပပဲြတစ္ခု ခုနစ္လပိုင္း ခုနစ္ရက္တြင္ သမုိင္း၀င္ အေဆာက္အ အုံျဖစ္သည့္ ၀န္ႀကီးမ်ား႐ုံး၌ စတင္ျပသထားၿပီး ၃၁ရက္အထိ ခံစားႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

ဆယ္စုႏွစ္ ခုနစ္ခုအတြင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အထင္ကရျဖစ္ရပ္ မ်ားကို အႏုပညာျဖင့္ ပုံေဖာ္ထား ရာ ႏွလုံးသားကို ဒဏ္ရာရေစခဲ့ ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ ႐ုန္း ကန္ေတာ္လွန္ခဲ့ရေသာ  ပုံရိပ္ မ်ားက စုိးမုိးထားသည္။

‘‘ဆယ္စုႏွစ္ ခုနစ္ခုအတြင္း မွာ ဘာေတြျဖစ္ခဲ့လဲ။ အဲဒါကို အ ႏုပညာရွင္ေတြကို ျပန္ၾကည့္ခုိင္း တာေပါ့။ ဒီပဲြမွာ ႏုိ္င္ငံေရးျဖစ္စဥ္ တစ္ခုတည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ ကိစၥေတြ၊ Social Issue ေတြလည္းပါတယ္’’ဟု ျပပဲြစီစဥ္သူ ပန္းခ်ီဆရာထိန္လင္းက ေျပာသည္။

၁၉၄၇ ကို အမွတ္ရျခင္း

သံျပားကုိးျပားကို အေျခခံ ၿပီး အမွတ္တရ ဗိမာန္ပုံဏၭာန္ဖန္ တီးထားသည့္ ဆန္နီၿငိမ္း၏ လက္ ရာသည္ အာဇာနည္ကိုးဦး လုပ္ႀကံခံရမႈအား အမွတ္ရေစခဲ့သည္။

အဆုိပါ လက္ရာတြင္ ေလွကားေပၚေျပးတက္သည့္ ဖိနပ္သံမ်ား၊ ေသနတ္ ပစ္သံမ်ားကိုလည္း အသံျဖင့္ ထုတ္လႊင့္ထားသည္။ ျပကြက္အမည္မွာ Martyrs ျဖစ္ သည္။

‘‘၁၉၄၇ ဇူလိုင္လ ၁၉ ရက္ ကစလို႔ အၾကမ္းဖက္ပစ္ခတ္ခဲ့တဲ့ က်ည္ဆန္ေတြဟာ ႏွစ္ေပါင္း ၇၀ ေက်ာ္ ၾကာျမင့္သည့္တိုင္ ေတာ္လွန္ေရး က်ည္ဆန္ေတြအျဖစ္ ျမန္မာျပည္မွာ ပ်ံဝဲေနဆဲ။ ျမန္မာျပည္ႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းပါေစ’’ဟု ဆန္နီၿငိမ္းက ဆိုသည္။

၁၉၄၇ ကို ျပန္အမွတ္ရေစ မည့္ေနာက္အႏုပညာလက္ရာ တစ္ခုမွာ ဇူလိုင္ ၁၉ ဟု အမည္ ေပးထားသည့္ ၾကည္၀င္း၏လက္ရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဖန္တီးသူက ေကာ္ေဇာနီ တစ္ခု ခင္းထားၿပီး သစ္သားျဖင့္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ေလးေထာင့္တုံးငယ္မ်ားေပၚတြင္  အာဇာနည္ ကိုးဦး၏ ဓာတ္ပံုမ်ား တင္ထားသည္။ အလယ္တြင္ ႏွင္းဆီပန္းစည္းကိုလည္း ခ်ထား သည္။

‘‘ေက်ာင္းသားဘ၀ရဲ႕ မနက္ခင္း ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္တိုင္း ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းနဲ႔ အာဇာနည္ႀကီးမ်ားကို အေလးျပဳခဲ့ၾကဖူး တယ္။ အာဇာနည္ေန႔ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံသားတိုင္းရဲ႕  ရင္ထဲမွာရွိေန တဲ့ အရာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ ေၾကာင့္ ဒီလက္ရာကတစ္ဆင့္ ပရိသတ္ေတြလည္း အာဇာနည္ျကီးမ်ားကို ေအာက္ေမ့သတိရ  အ႐ိုအေသ အေလးအျမတ္ျပဳ ႏိုင္ဖို႔ ရည္ရြယ္တင္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္’’ဟု ၾကည္၀င္းက ဆို သည္။

ရွစ္ေလးလံုး ကာလမ်ား

ကိုကိုႀကီး၊ ဂ်င္မီ၊ မိုးသီးဇြန္စသည့္   အမည္မ်ား  ပါ၀င္ၿပီး ရွစ္ေလးလုံး  အေရးေတာ္ပံုႏွင့္ ၂၀၀၇  ေရႊ၀ါေရာင္အေရးအ ခင္း ကာလမ်ားတြင္ ေက်ာင္းသားလုပ္ရွားမႈ၌ ပါ၀င္ခဲ့သည့္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အမည္ကိုေရးထိုးထားေသာ သစ္သားတံုးမ်ားကို ျပသထားသည့္  Artist ေအးကို၏ လက္ရာသည္လည္း ေတာ္လွန္ေရးကာလမ်ားကို အမွတ္ရေစ ျပန္သည္။

အဆိုပါ လက္ရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေအးကိုက ‘‘ျမန္မာ့သမိုင္းတစ္ေလွ်ာက္ ဒီမိုကေရစီအေရး စစ္အာဏာရွင္ ဆန္႔က်င္ေရး တို႔မွာ ေရွ႕ဆံုးက စြန္႔စားပါ၀င္ခဲ့ သူေတြဟာ ေက်ာင္းသားေတြ ျဖစ္တယ္။ အေျခခံအက်ဆံုး စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံၾကသူ ေက်ာင္းသားေတြကို မေမ့ေလ်ာ့ႏိုင္ရန္ ဆက္လက္ခ်ီတက္ရမယ့္ ဒီမိုကေရစီခရီးရွည္မွာလည္း ေက်ာင္းသား ေတြ ဆက္လက္ပါ၀င္ ေပးဆပ္သြားၾကဦးမွာပဲလို ့ယံုၾကည္တဲ့ အတြက္ ဒီအႏုပညာလက္ရာကို တင္ဆက္ခဲ့တာပါ’’ဟု ဆိုသည္။

၁၉၈၈ အေရးေတာ္ပံု မတုိင္မီကာလတြင္ ျမန္မာျပည္စီးပြား ေရး က်ဆင္းမႈႏွင့္အတူ ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ၀င္လာသည့္ ခ်ဲထီေလာင္းကစားမ်ား ေခတ္စားလာခဲ့သည္။ ထိုင္းခ်ဲထီ ေလာင္းကစားသူေတြ ၏ ခ်ဳိင္းဟုေခၚသည့္ အတိတ္စိမ္း နံပါတ္ေပးသည့္ ကားခ်ပ္မ်ားမွ နံပါတ္မ်ားကို ျမန္မာႏိုင္ငံ ေျမပံုျဖင့္ တြဲဖက္၍  MPP ရဲျမင့္က ေရးဆြဲထားသည္။ ထို႔အျပင္ အစိုးရကတရားမ၀င္ ေၾကညာခဲ့ေသာ ႏွစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္တန္၊ သံုးဆယ့္ငါးက်ပ္တန္ႏွင့္  ခုနစ္ဆယ့္ငါးက်ပ္ တန္မ်ားကို အလံေပၚတြင္ ေျမပံုပုံေဖာ္ၿပီး ေၾကညာခဲ့ေသာ ရက္ျဖစ္သည့္ ၁၉၈၇ စက္တင္ဘာ၅ ရက္ကုိ ၾကက္ေျခခတ္ၿပီး သ႐ုပ္ေဖာ္ထားသည္။  

အဆိုပါ လက္ရာကို MPP ရဲျမင့္က ကင္ဆာ ၁/၂/ ၃/ ၄  ဟုအမည္ေပးထားသည္။ ‘‘ဆိုရွယ္ လစ္ အစိုးရလက္ထက္က တရားမ၀င္ ေငြစကၠဴေတြ ေၾကညာတဲ့အတြက္ ျပည္သူေတြ ဒုကၡေရာက္ခဲ့တဲ့အေၾကာင္းကို ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္မွာ အသံုးျပဳခဲ ့တဲ့အလံနဲ႔ ေငြစကၠဴေတြကို ျပန္လည္အသံုးျပဳၿပီး ေရးဆြဲဖန္တီးထားပါတယ္’’ဟု ဆိုသည္။

ေရႊ၀ါေရာင္ ေတာ္လွန္ေရး

‘ခ်စ္ျခင္းေမတၱာ’ဟု အမည္ရသည့္ ခ်မ္းေအးႏွင့္ ျဖဴမြန္၏လက္ရာတြင္ သံဃာေတာ္မ်ား တရားထိုင္ရာတြင္အသံုးျပဳသည့္ ဇာျခင္ေထာင္မ်ား၊  ေမွာက္ထားေသာ သပိတ္မ်ား၊ သာသနာ့အ လံႏွင့္ ေခါင္းေလာင္းငယ္ကို ခ်ိတ္ဆြဲထားသည္။ ထို႔အျပင္ ၂၀၀၇ တြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ျဖစ္စဥ္မ်ားကို လည္း ပ႐ိုဂ်က္တာျဖင့္ ျပသထား သည္။

အဆိုပါ အႏုပညာလက္ရာ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ‘‘ဘာသာေရးအရ၊ ယဥ္ေက်းမႈအရ၊   ႏိုင္ငံေရးအရ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ ျမန္မာနိုင္ငံအတြက္ အလြန္ႀကီးမားလွပါတယ္။ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္စက္တင္ဘာမွာေတာ့ သံဃာေတာ္မ်ားအေနနဲ႔ ျပည္သူလူထုအတြက္ စစ္တပ္ခ်ဳပ္ကိုင္မႈေၾကာင့္ စီးပြားေရး အက်ပ္အတည္း ျပင္းထန္လာမႈအေပၚမွာ မခံမရပ္ႏိုင္တဲ့ ျပည္သူမ်ားအတြက္ ေရွ႕ကေန ရဲရဲ ၀ံ့၀ံ ့ရပ္တည္ၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ရာမွာ သံဃာေတာ္အေျမာက္အျမား ေသြးေျမခခဲ့ရပါတယ္’’ ဟု ဖန္တီးသူမ်ားက ဆိုသည္။

ပုဂံျပည့္ရွင္ တ႐ုတ္ေျပးမင္း လက္ထက္ ရွင္ဒီသာပါေမာကၡ ဆရာေတာ္  သံအမတ္ႀကီးအျဖစ္ ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ ျမန္မာသံအဖြဲ႕ သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံသို႔သြားၿပီးႏိုင္ငံေရးတြင္ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ခဲ့ သည့္ အစဥ္အလာ ရွိခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ထို႔ေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးကို ဦးေဆာင္ခဲ့သည့္ သံဃာေတာ္မ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကအစျပဳ၍ ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာတြင္ ျပည္သူလူထု အတြက္ ေသြးေျမက်ခဲ့သည့္ သံဃာေတာ္မ်ားအထိ သံဃာေတာ္ မ်ား၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကိုရည္စူး၍ အဆိုပါ လက္ရာကို ဖန္တီးခဲ့သည္ဟု ဆိုသည္။

အက်ဥ္းေထာင္မ်ား

၀ိမုတၱိရသ (လြတ္ေျမာက္ျခင္း Emancipation) ဟု အမည္ေပးထားသည့္ ေမာင္ဒီ၏လက္ရာတြင္ အက်ဥ္းေထာင္ သံတိုင္မ်ားကို ေလးဖက္ ေလး တန္ဖြင့္လွစ္ထားသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ သမၼတတစ္ ဦး တက္လာလ်ွင္ မၾကာမီပင္ အက်ဥ္းေထာင္အသီးသီးတို႔မွ အက်ဥ္းသားမ်ားကို လႊတ္ေပးတတ္ပါသည္။ ယခုသမၼတႀကီးဦး၀င္းျမင့္ တက္လာခ်ိန္၌လည္း အက်ဥ္းသားအခ်ဳိ႕တို႔ကို လႊတ္ေပးခဲ့ ေၾကာင္း၊ ထိုအခ်ိန္တြင္ ယခုလက္ရာကို ျပဳလုပ္ရန္ စိတ္ကူးရခဲ့ ေၾကာင္း ေမာင္ဒီကဆိုသည္။

IN ISOLATION ဟု အမည္ေပးထားၿပီး အင္းစိန္ေထာင္ပံုစံ ငယ္ ကို ျပသထားသည့္ ပန္းခ်ီစံမင္း၏ လက္ရာသည္  ေထာင္တြင္းျမင္ကြင္းမ်ားကို အေျခခံ၍ ပုံေဖာ္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။

‘‘ေထာင္က်လိုက္တဲ့အ တြက္ လြတ္လပ္မႈရဲဲ႕အရသာ၊ လြတ္လပ္မႈရဲ႕ တန္ဖိုးကို ပိုနားလည္ခြင့္ ရခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အက်ဥ္းေထာင္ကေန လြတ္လပ္မႈအေၾကာင္း က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္ ေဆြးေႏြးၾကည့္တာ’’ဟု  စံမင္းက ဆိုသည္။

ထို႔အျပင္ တံခါးေပါက္မ်ား ႏွင့္ ျပတင္းေပါက္ပံုမ်ားကို ေရးဆြဲထားသည့္  မသိဂႌ၏ လက္ရာကို လည္း ခံစားႏိုင္သည္။ အဆိုပါ ကားမ်ားထဲမွ RED GATE ဆိုသည့္ ကားကိုေထာင္ထဲတြင္ ေန႔စဥ္ျမင္ေတြခဲ့ရသည့္ တံခါးကို ေထာင္အျပင္ေရာက္မွ ျပန္လည္ ပံုေဖာ္ ေရးဆြဲထားျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆိုသည္။

ကိုယ္လံုးတီးမ်ား

အနုပညာရွင္ စႏၵာခိုင္၏ သတင္းစာမ်ားျဖင့္ ဖန္တီးထား သည့္ ကိုယ္လံုးတီး ခပ္၀၀ အမ်ိဳးသမီးပံုတူသည္ သတင္းႏွင့္ လူသားဆက္ႏႊယ္ေနပံုကို ေဖာ္ၫႊန္းထား ၿပီး စာဖတ္သူမ်ားဟု အမည္ေပး ထားသည္။

၂၀၁၅ လက္ပံတန္းေက်ာင္း သားအေရးအခင္း ျဖစ္ခ်ိန္တြင္ လူတိုင္းသည္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား အလုအယက္ ၀ယ္ဖက္ၾက သည္ကိုု သတိထားမိရာက သတင္းမ်ားႏွင့့္ လူသားအၾကားအျပန္အလွန္ ဆက္ႏႊယ္ေနမႈကို ဆင္ျခင္သံုးသပ္မိၿပီးေနာက္ ယခုကဲ့ သို႔ ကိုယ္လံုးတီးပံုမ်ား လက္ထဲတြင္ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္မ်ား ထည့္သြင္းေရးဆြဲထားေၾကာင္း ဖန္တီးသူက ဆိုသည္။

‘‘လူတိုင္း လူတိုင္းဟာသတင္းေတြကို စိတ္၀င္စားၾကတယ္။ ေန႔စဥ္သတင္းစာေတြကို ေစာင့္ၿပီး ဖတ္ၾကတယ္။ ကမၻာႀကီးတည္ရွိေနသမ်ွ သတင္းစာေတြ၊ သတင္းေတြဟာရွိေနမယ္။ သတင္းေတြဟာ လူသားနဲ႔အတူ တကြ ရွင္သန္ေနမယ္’’ဟု ၎က ဆိုသည္။

ေနာက္ထပ္ ကိုယ္လံုးတီးလက္ရာအျဖစ္ ေဒါက္တာဆန္း ျမင့္၏ ပန္းခ်ီကားမ်ားကို ျမင္ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ၁၉၇၄ တြင္ ျပပြဲတစ္ခု၌  ျပသရန္ စီစဥ္ထားေသာ ေဒါက္တာဆန္းျမင့္၏ အမ်ိဳးသမီး ကိုယ္လံုးတီး ပန္းခ်ီကားမ်ားတားျမစ္ပိတ္ပင္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ ထို႔ေနာက္ ၁၉၇၅ တြင္  ကိုယ္လံုးတီးပံုမ်ား ထပ္မံေရးဆြဲၿပီး ျပသရန္ တင္သြင္းသည့္အခါ ျပသခြင့္ရရွိခဲ့သည္။ ယခုလက္ရာမ်ား သည္ ၁၉၇၅ မွ လက္ရာေဟာင္း မ်ားကို ျပန္လည္မြမ္းမံထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ပ႐ိုဂ်က္တာျဖင့္ ခံစားျခင္း

ျပပြဲ အတြင္း  အခန္းတစ္ခုထဲ တြင္ ငွက္တစ္ေကာင္၏ မီးခိုးတန္းမ်ားအမည္ရွိ ဆရာႀကီး ဦး၀င္းေဖ၏ လက္ရာ႐ုပ္ရွင္တစ္ကားကို ျပသထားသည္။ ၁၉၉၃ တြင္ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကားဌာနက ဦး၀င္းေဖကို စစ္အစိုးရ ၀ါဒျဖန္႔ခ်ိေရးအတြက္ မဟုတ္ဘဲ အႏုပညာ သက္သက္ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္လမ္းတို ႐ုိက္ကူးေပးရန္ ကမ္းလွမ္းခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရာႀကီး ဦး၀င္းေဖက သူကုိယ္တိုင္ေရးသားခဲ့သည့္ ၀တၳဳတိုကို ႐ိုက္ကူးထုတ္လုပ္ေပး ခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ အဆိုပါ ႐ုပ္ရွင္ကို ျပသရန္ ျမန္မာ့႐ုပ္ျမင္သံၾကား ဌာနက ျငင္းဆိုခဲ့သည္။

‘‘ဒီကားက ႐ိုး႐ိုးေလးပါ။ လူတစ္ေယာက္ဟာ စိတ္ထဲမွာ မၾကည္မလင္ျဖစ္လာရင္ ဘာမွလုပ္လို႔ မရေတာ့ဘူး။ အကုန္ပ်က္ ကုန္တယ္လို႔ ေျပာခ်င္တာပါ’’ဟု ဆိုသည္။

ပ႐ိုဂ်က္တာျဖင့္ ခံစားရမည့္ ေနာက္ထပ္ လက္ရာတစ္ခု မွာ ကာတြန္းဆရာ ဦးေဖသိန္း၏ သားျဖစ္သူ ေဖေမာင္စိမ္း၏ လက္ရာတစ္ခု ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ လက္ရာတြင္ သမိုင္း၀င္ကာတြန္းမ်ား ႏွင့္ ကာတြန္းဆရာ ဦးေဖသိန္း၏ အသံဖိုင္ကို တြဲစပ္ထားသည့္ ဗီဒီယိုတစ္ခုကို ၾကည့္႐ႈႏိုင္မည္ ျဖစ္ သည္။

ဖခင္ဆံုးပါးၿပီးေနာက္ စားပြဲကို ေမႊေႏွာက္ၾကည့္သည့္အခါ ဖခင္စုေဆာင္းထားသည့္ ကာတြန္းဆရာႀကီး ဦးဘကေလး၊ ဦးဘဂ်မ္း၊ ဦးဟိန္စြန္းႏွင့္ ဦးေဖသိ္န္းေ ရးဆြဲခဲ့သည့္ ကာတြန္းမ်ား ကို ေတြ႕ရွိခဲ့ရသည္။ ထို႔အျပင္ ၁၉၉၀ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ၿခံထဲတြင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ေဟာေျပာပြဲ၌ ဦးေဖသိန္း ေဟာေျပာခဲ့သည့္‘သတင္းနဲ႔ ကာတြန္းပညာ’ဆိုသည့္ အသံဖမ္းကက္ဆက္ေခြ ကိုလည္း ေတြ ့ရွိခဲ့၍ ဖန္တီးႏုိင္ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္လြန္မ်ား၏ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အေျခအေနကို ထင္ဟပ္ျပထားသလို ျဖစ္သည့္  တိုက္ခန္းတြဲ တစ္ခုလံုးကို ေနထြက္သည့္အခ်ိန္ကစ၍ ေန၀င္ခ်ိန္အထိ ႐ိုက္ကူးထားသည့္  ၀ါႏု၏ အလင္းေရာင္လိုဘ၀မ်ားအမည္ရွိ ဗီဒီယုိဖိုင္ကိုျပသထားသည္။ ဗီဒီယိုမွာ ၂၀၀၄က ႐ိုက္ကူးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ လက္ရာႏွင့္ပတ္သက္၍ ‘‘သူငယ္ခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေခတ္အေျခအေနဆိုးရဲ႕ အေမွာင္ထဲမွာ စိတ္ဓာတ္က် လမ္းေပ်ာက္ေနၾကတာကို ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ျမန္မာတစ္ႏိုင္ငံလံုး အတိုင္းအတာကို ၾကည့္ရင္လည္း လူအမ်ားစုဟာ အဲဒီအေျခအေနထဲမွာပဲ မဟုတ္လား။ အဲဒီလူေတြအားလံုး အတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဒီလက္ရာကို ဖန္တီးျဖစ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္’’ ဟု ၀ါႏုက ဆိုသည္။

အျခားေသာအရာမ်ား

အိမ္သာေႂကြခြက္မ်ားကို အဂၤေတေပၚတြင္ တင္ထားၿပီး ေဘးတြင္ ေရဘံုပိုင္မ်ားျဖင့္  ျပသထားသည့္  စန္းဦး၏ လက္ရာသည္ျပပြဲတြင္ အထူးျခားဆံုး ျဖစ္သည္။

ဖန္တီးသူက ၎ျဖတ္သန္းခဲ့ေသာ ေခတ္၏ လူသားလြတ္လပ္ခြင့္၊ အႏုပညာပန္းတိုင္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး၊ သမ၀ါယမစနစ္၏ စားသံုးသူေ၀စုအတြက္ ေစာင့္ဆိုင္းရျခင္းမ်ားကို မေအာင့္အည္းႏုိင္ ဘဲ ႐ုန္းကန္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ရျခင္း မ်ားအေၾကာင္းကို ျမန္မာ့ဓေလ့ အတိုင္း အိမ္သာထိုင္ခဲ့ၾကသည္ အိမ္သာေႂကြခြက္မ်ားကို အသံုးျပဳ၍ ျပသထားသည့္ လက္ရာျဖစ္ သည္။ အဆိုပါ ျပကြက္ကုိ ‘အတူတူေစာင့္ေနၾကတယ္’ဟု အမည္ ေပးထားသည္။

ယူနီေဖာင္းဟု အမည္ေပးထားသည့္ စိုးႏိုင္၏ ေရနံဆီမီးခြက္မ်ား လက္ရာသည္လည္း ထူးျခားသည္။ ပန္းခ်ီစိုးႏိုင္ေမြးဖြား ႀကီးျပင္းခဲ့သည့္ ဆိုရွယ္လစ္ေခတ္ တစ္ေခတ္လံုးသည္ ေတာေရာ ၿမိဳ႕တြင္ပါ အလင္းေရာင္ရရန္  အိမ္တိုင္း ေရနံဆီမီးခြက္ ေဆာင္ထားၾကရသည္။ ပန္းခ်ီစိုးႏိုင္ဖန္တီးထားသည့္ မီးခြက္မ်ားသည္ ေရနံဆီႏွင့္ မီးစာမပါရွိေပ။  ‘‘အေမွာင္ထဲမွာ အလင္းျပရမယ့္ မီးခြက္ကစၿပီး မီးစာပါမလာတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ေနတဲ့ အဲဒီေခတ္အေျခအေနကို ၫြန္းဆိုခဲ့တာ ပါ’’ဟု စိုးႏိုင္က ဆိုသည္။

SOLD ဟူသည့္ စာလံုးကိုႏြားသားေရအစစ္ေပၚတြင္ေရးသားထားၿပီး ႏြား႐ိုးမ်ား ပါ၀င္ေသာစားၿမံဳ႕ျပန္ျခင္းဟု အမည္ေပးထားသည့္ ငုအိမ္ထက္ျမက္၏လက္ရာသည္လည္း တစ္မူထူး ျခားသည္။

ဖန္တီးသူက ၎ေမြးဖြားႀကီးျပင္းခဲ့ရာ ေက်းရြာမ်ားက ခိုင္းႏြားမ်ားအား ေဘးမဲ့လႊတ္ေသာ ဓေလ့ထံုးစံအေပၚ အေျခခံၿပီး သူျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ေခတ္အတြင္း သိျမင္ခဲ့ရသမ်ွကို တႏုံ႔ႏုံ႔စားၿမံဳ႕ျပန္ကာ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ လက္ရာ ျဖစ္သည္။

ထို႔အျပင္ အစက္အေျပာက္ေလးမ်ား၊ ထုထည္မ်ားပံုကို ျပသထားသည့္  ‘အစက္ေျပာက္ရဲ႕အား’ဟု အမည္ေပးထားသည့္ ေအာင္ျမင့္၏ လက္ရာကိုလည္း ခံစားႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။

‘‘ဒီလက္ရာမွာ အစက္အ ေျပာက္ေလးေတြကေန မ်ဥ္းေၾကာင္းေတြထိ ျဖစ္လာပံုကုိဗုဒၶ ေဟာၾကားတဲ့ ပရမာအဏုျမဴဆိုတဲ့ သေဘာတရားကိုပါ ၫြန္းဆိုထား တာ ျဖစ္ပါတယ္’’ ဟု ဆိုသည္။

ျပပြဲအခန္း၏ ေခါင္းရင္းတြင္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ႏွင့္ ပန္းအိုး မ်ားကို ျပသထားသည့္ ေခ်ာအိ သိမ္း၏ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ၿငိမ္းပါ ေစဆိုသည့္ ျပကြက္ကိုလည္း ေတြ ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ လက္ရာႏွင့္ပတ္သက္၍ ‘‘ဒီဟာရဲ႕အစက ကြၽန္မေမေမရဲ႕ ဘုရားစင္က အစျပဳပါတယ္။ ဘုရားစင္က ပန္းအိုးေတြ က ေၾကးနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ အေျမာက္က်ည္ဆန္ခြံေတြပါ။ ေနာက္ေတာ့ေရာက္ဖူးတဲ့ အိမ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာလည္း ဒီလိုက်ည္ဆန္ခံြ ပ န္းအိုးေတြနဲ႔ပဲ ဘုရားပန္း ကပ္ၾကတာကို ခဏခဏေတြ ရပါတယ္။ဒီဖန္တီးမႈဟာ ကြၽန္မငယ္ငယ္ ကတည္းက အခုခ်ိန္ထိ ေန႔စဥ္ျမင္ကြင္းေတြထဲမွာ ကြၽန္မတို ႔ေတြ႕ေနရတဲ့ ႐ုပ္ပစၥည္းရဲဲ႕ မေတြ႕ရေပမယ့္ ေတြးၾကည့္လို႔ရတဲ့ အဲဒီပစၥည္းရဲ႕ အတိတ္တန္ဖိုးေတြကို ပစၥဳပၸန္မွာ ေတြ႕ျမင္ရတဲ့ တည္ရွိမႈကို ဆက္စပ္ၾကည့္တဲ့ အေၾကာင္းအ ရာတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္’’ဟု ၎ ကဆိုသည္။  ။