ေဇာ္ဂ်ီ၊ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ သီရိပစၥယာအလြမ္း (ျမသန္းတင့္)

စာေရးဆရာမ်ားသည္ စာေပေလာကအတြင္း က်င္လည္ျဖတ္သန္းခိုက္ ထိေတြ႕ဆက္ဆံရေသာ ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ ေရးေဖာ္ေရးဖက္မ်ားအေၾကာင္း အလ်ဥ္းသင့္သလုိ ေရးသားခဲ့ၾကသည္။ ဒဂုန္တာရာ ၏ ဖ်တ္ခနဲေတြ႕ရေသာ
႐ုပ္ပုံလႊာကားခ်ပ္မ်ား၊ ေငြ ဥေဒါင္း၏ စာ၀ကၤပါ၊ ပါရဂူ၏ ပရကထာ၊ နတ္ႏြယ္ ၏ မိမိႏွင့္စာေရးဆရာမ်ားသည္ ထင္ရွားေသာစာအုပ္ မ်ားျဖစ္သည္။ ဆရာျမသန္းတင့္သည္လည္း ထုိသုိ႔ ေသာစာအုပ္မ်ိဳး ေရးသားခဲ့ပါသည္။ 


ေဇာ္ဂ်ီ၊ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ သီရိပစၥယာအလြမ္း ဟူ ေသာ ယခုစာအုပ္တြင္ ဆရာျမသန္းတင့္ကဆရာေဇာ္ ဂ်ီ၊ လူထုဦးလွ၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္မမေလး၊ ဗန္းေမာ္တင္ ေအာင္၊သခင္ျမသန္းအစရွိသည့္ေရးေဖာ္ေရးဖက္တို႔ အေၾကာင္းရက္ရွယ္ေရးထားသည္။ စာေရးဆရာတို႔ အေၾကာင္းေျပာရင္း စာေပေလာက၊ ႏုိင္ငံေရးေလာ ကႏွင့္ တုိင္းျပည္အေျခအေနမ်ားကုိ ဖ်တ္ခနဲဖ်တ္ခနဲ ျပသသြားရာ မွန္ကူကြက္ကားခ်ပ္တစ္ခုႏွယ္ ျမင္ရပါ မည္။ ဆရာေဇာ္ဂ်ီ၊ ဆရာမင္းသု၀ဏ္တို႔ႏွင့္ ႀကံဳခဲ့ပုံ ကုိ စာအုပ္တစ္ေနရာတြင္ ‘ဆရာေဇာ္ႏွင့္ ဆရာ၀ဏ္ တို႔သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ကုိ ဆူးေလဘုရား လမ္းအေရွ႕ဘက္ရွိ ျမင္းျဖဴေပ်ာ္ပြဲစား႐ုံသုိ႔ ေခၚသြား သည္။ ဆုိင္ထဲမွ အခန္းလြတ္တစ္ခန္းတြင္ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ ၀င္ထုိင္ၾကသည့္အခါတြင္ ဆရာေဇာ္က-

‘‘ဘီယာကေလး ဘာေလး ေသာက္ရေအာင္ ကြာ’’

ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္သည္ တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ေယာက္ လွမ္းၾကည့္ေနၾကျပန္သည္။ ေရွ႕တြင္ စကားကုိမွ် ရဲရဲမေျပာရဲေသာ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏွစ္ ေယာက္သည္ ဆရာႏွစ္ဦးႏွင့္ တစ္စားပြဲတည္းထုိင္ ဘီယာေသာက္ဖုိ႔ ႐ြံ႕ေနၾကသည္။

‘‘ဘာလဲကြ၊ မင္းတုိ႔ မေသာက္တတ္ဘူးလား’’

‘‘တစ္ခါတေလေတာ့ ေသာက္ပါတယ္ ဆရာ’’

ကြၽန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္က ၿပိဳင္တူလုိလုိအေျဖ ေပးၾက၏။

‘‘တစ္ခါတေလ ေသာက္တာပဲကြ၊ ၿပီးေတာ့ ဒါက ဘီယာပဲ’’

ဆရာေဇာ္ဂ်ီသည္ ဂ်က္ဖရီဘီယာ တစ္ေယာက္ တစ္လုံးမွာၿပီး စားေသာက္ဖြယ္မ်ားကုိ မွာေနသည္။

‘‘ေမာင္၀န္ မင္းႀကိဳက္တာမွာကြာ’’

‘‘ဆရာႀကိဳက္တာမွာပါ။ ကြၽန္ေတာ္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ စားပါတယ္’’

‘‘ငါကလည္း ဘာျဖစ္ျဖစ္စားတဲ့ေကာင္ပါကြ’’

ဘီယာေရာက္လာၿပီးေနာက္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ဘီယာဖန္ခြက္မ်ားေပၚတြင္ စကား၀ုိင္းဖြဲ႕ေနၾကသည္’ ဟု ေရးထားသည္။ ထုိ႔အတူ ဆရာေဇာ္ဂ်ီအေပၚ ဆရာျမသန္းတင့္က အကဲျဖတ္ပုံကုိ ‘ေဇာ္ဂ်ီ၏ ႏွလုံး သားသည္ အဘိဓမၼာဆရာက၀ိ၏ ေလးနက္မႈႏွင့္ သု ခမိန္ကဗ်ာဆရာ၏ စိတ္ကူးယဥ္မႈဆုိသည့္ ၀ိေရာဓိ ပစၥည္းႏွစ္ခုကုိ ေပါင္းစပ္ဖြဲ႕စည္းထားသည္ဟု ကြၽန္ ေတာ္ ထင္ပါသည္။ အဘိဓမၼာဆရာက၀ိသည္ဘ၀ကုိ တည္ၿငိမ္စြာ၊ နက္႐ႈိင္းစြာျမင္တတ္ပါသည္။ ေလာက ဓံ၏ ႐ုိက္ပုတ္ခ်က္တို႔ကို တည္ၿငိမ္စြာ ခံယူၾကည့္ တတ္ပါသည္။ သုခမိန္ကဗ်ာဆရာသည္ အသိမ္ေမြ႕ ဆုံးခံစားခ်က္ကုိပင္ သူ႔စိတ္ကူးပင့္ကူအိမ္ထဲတြင္အမိ အရ ဖမ္းဆုပ္ထားတတ္ပါသည္’ဟု ေရးထားသည္။ ဆရာေသာ္တာေဆြ၏ ႐ုပ္ပုံလႊာကုိလည္း ‘သန္းေဆြ ေရာက္လာသည့္အခါတြင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔သည္ ခပ္လွမ္းလွမ္းရွိ မြန္း႐ႈိင္းကဖီးသုိ႔သြား၍ လက္ဖက္ရည္ ေသာက္ၾကသည္။ စာအေၾကာင္း၊ ေပအေၾကာင္းေတြ ကုိ မေမာႏုိင္၊ မပန္းႏုိင္ေျပာတတ္ၾကသည္။ သုိ႔ကလုိ ေနစဥ္ ေသာ္တာေဆြေရာက္လာလွ်င္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ စကား၀ုိင္းသည္ပ်က္ေလၿပီ။ ေသာ္တာေဆြသည္ ျမင္ သမွ်လူကုိ လွမ္းေနာက္ေနတတ္သည္။ ဘယ္သူ႔ကုိမွ် ခ်မ္းသာမေပး။ သူ႔ၾကည့္လုိက္လွ်င္ စာကေလးတစ္ ေကာင္လုိပါးစပ္မွ အၿမဲတမ္းအသံထြက္ေနတတ္ပါ သည္’ဟူ၍ေရးထားသည္။ သူထိေတြ႕ခဲ့ရသည့္ စာ ေရးဆရာေဖျမင့္ (ယခုျပန္ၾကားေရး၀န္ႀကီး)အေပၚ ႐ႈျမင္ခ်က္ကုိ ‘ကြၽန္ေတာ္သိသည့္ သံတြဲသားစာေရး ဆရာေတြ ရွိေသးသည္။ သူတုိ႔ကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ ထက္ငယ္သူ၊ တစ္ေယာက္က ေဖျမင့္၊ သူေဆး ေက်ာင္းသားဘ၀ကတည္းက စာေပေလာကကုိမ်ိဳး ၫြန္႔ႏွင့္အတူ ကြၽန္ေတာ့္အိမ္သုိ႔ မၾကာခဏေရာက္ လာတတ္သည္။ အရပ္ျမင့္ျမင့္၊ ေထာင္ေထာင္ေမာင္း ေမာင္း၊ ကုိယ္လုံးျပည့္ျပည့္၊မ်က္ႏွာထားတည္တည္၊ စကားနည္းနည္း၊ အရက္ကေလး နည္းနည္း၀င္သြား လွ်င္ အဂၤလိပ္လုိေျပာတတ္သည္။ ၀တၳဳတိုအေရး ေကာင္း၊ ေဆးထုိးအပ္ႏွင့္ နားၾကပ္ကုိေဘးခ်ၿပီး က ေလာင္တံကုိေကာက္ကိုင္သူ၊ လူပုံက လက္ေတြ႕က် မည္ထင္ရေသာ္လည္း အိပ္မက္ထဲတြင္လမ္းေလွ်ာက္ တတ္သူ’ဟူ၍ အေတြးပြားဖြယ္ေရးထားခဲ့သည္။ ယခု စာအုပ္ကုိ ခန္းေဆာင္နီစာအုပ္တိုက္က တန္ဖုိး ၆,၀၀၀ က်ပ္ျဖင့္ ျဖန္႔ခ်ိသည္။