အကယ္ဒမီေျပးလမ္းေပၚက ဇာတ္ကားတခ်ိဳ႕ရဲ႕ ေနာက္ကြယ္ဖန္တီးမႈမ်ား

၂၀၁၇ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆုခ်ီးျမႇင့္ပြဲကို လာမည့္မတ္လ ၂၃ရက္တြင္ က်င္းပမည္ျဖစ္ၿပီး ယခုႏွစ္အတြက္ ဆန္ခါတင္စာရင္း၌ပါ၀င္လာေသာ  ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအခ်ိဳ႕၏ ပိတ္ကားေနာက္ကြယ္က ထူးျခားေသာ ဖန္တီးမႈမ်ားကို စုစည္းတင္ ဆက္လိုက္ပါသည္။ 


ကြန္ဒိုတိုက္ခန္းကို တစ္လလံုး ငွားရမ္းျပင္ဆင္႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ‘ရင္ဘက္ထဲကဓား’

၂၀၁၇ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ ထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲတြင္ ရင္ဘတ္ထဲ ကဓား ဇာတ္ကားသည္ ပရိသတ္ အခိုင္အမာ အားေပးႏွစ္ၿခိဳက္သ ေဘာက်သည့္ ဇာတ္ကားျဖစ္ သလို သ႐ုပ္ေဆာင္အင္အားအ မ်ားအျပားသံုး၍ ဟာသဇာတ္ လမ္းမ်ား ဦးစားေပး႐ုိက္ကူးကာ ႐ံုတင္ျပသေနခ်ိန္တြင္ အိမ္ ေထာင္ေရးဇာတ္ေၾကာင္းကို အဓိ ကထားၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္အနည္း ငယ္ႏွင့္ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ပံု ေဖာ္႐ိုက္ကူးၿပီး ၂၀၁၇ တြင္ ႐ံုတင္ျပသေသာ ဇာတ္ကားမ်ား ထဲ၌ ၀င္ေငြစံခ်ိန္ ျမင့္တက္ခဲ့သည့္ ဇာတ္ကားတစ္ကားျဖစ္သည္။ 

အဆိုပါ ဇာတ္ကား႐ုိက္ကူး ေရးတြင္ အသံုးျပဳခဲ့ေသာ သ႐ုပ္ ေဆာင္ေျပတီဦးႏွင့္ အိျႏၵာေက်ာ္ ဇင္တို႔ႏွစ္ဦးေနထိုင္သည့္ ကြန္ဒို တိုက္ခန္းကို တစ္လတိတိငွားရမ္း ကာ အခန္းတြင္းအျပင္အဆင္ကို ၎လိုခ်င္ေသာ႐ိုက္ကြင္းပံုစံအတိုင္းဆက္တင္ျပဳလုပ္၍ ႐ိုက္ကူး ခဲ့ေသာဇာတ္ကားျဖစ္ေၾကာင္း ပံု ေဖာ္႐ိုက္ကူးသူ ဒါ႐ိုက္တာ၀ိုင္းက ေျပာသည္။ 

‘‘တစ္ခန္းလံုးက အျဖဴပဲျဖစ္ မေနေအာင္ အဲဒီကတစ္ခန္းလံုးက ရွိသမွ်ပစၥည္းေတြက အစ္ကိုတို႔ ထည့္ထားတာပါ။ အဲဒီလိုလုပ္ေပး တဲ့ခေရျဖဴထုတ္လုပ္ေရးကိုလည္း ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။ ဒီဇာတ္က လူေနတဲ့တိုက္ခန္းမွာ႐ိုက္လို႔ အ ဆင္မေျပပါဘူး။ ဒီေလာက္ညစ္ ပတ္ေနေအာင္႐ိုက္ရတာဆိုေတာ့ ႐ိုက္ၿပီးရင္လည္းအိမ္ရွင္နဲ႕စကား မ်ားမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အ လင္း၊အေမွာင္႐ိုက္ခ်က္ေတြကအ စ စတူဒီယိုထဲမွာ႐ိုက္ထားတာကို ေတြ႕ရသလို ေသသပ္ေနတာကို ေတြ႕ရမွာပါ’’ ဟု ၎ကေျပာ သည္။ 

ရင္ဘတ္ထဲကဓား ဇာတ္ ကားသည္ စာေရးဆရာမ လမင္း မိုမို၏အုပ္၆၀ေျမာက္ အထူးထုတ္ ျဖစ္ေသာအေမွာင္ထဲမွာ ၀တၳဳကို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားအျဖစ္ ပံုေဖာ္ ႐ိုက္ကူးျခင္းျဖစ္သည္။ 

အေမွာင္ထဲမွာ ၀တၳဳသည္ ၁၉၉၆ က ထြက္ရွိခဲ့ၿပီး ႏွစ္ ၂၀ခန္႔ ၾကာျမင့္မွ ႐ုပ္ရွင္အျဖစ္ပံုေဖာ္ ႐ိုက္ကူးခြင့္ရျခင္းျဖစ္ကာ  မင္းသား အခ်ိဳ႕က လက္ခံ႐ိုက္ကူးရန္ ျငင္းပယ္ခဲ့ေသာ   ဇာတ္လည္းျဖစ္ သည္။ 

ရင္ဘတ္ထဲကဓား ဇာတ္ ကားသည္မိဘ အိမ္ေထာင္ေရး ဆိုးဆိုးရြားရြား ၿပိဳပ်က္ခဲ့ရေသာ ေၾကာင့္ အျခားမိန္းမ မ်ားထက္ပို၍ မိမိအိမ္ေထာင္ေရးကို ေအာင္ျမင္ သာယာေစလိုေသာ ဆႏၵေဇာျပင္း ထန္ခဲ့သလို ေအာင္ျမင္မည္ဟု ယံုၾကည္ၿပီး ႀကိဳးစား ခဲ့ေသာ္လည္း ေနာက္ဆံုးတြင္ ၎ေမွ်ာ္လင့္ သလို  မေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ မည္သို႔ေရွ႕ဆက္ရမည္ မသိေတာ့ ေအာင္ ထြက္ေပါက္ကင္းမဲ့သည့္ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ ဘ၀ကို ႐ိုက္ကူးထားျခင္းျဖစ္သည္။ 

‘‘စာအုပ္ထြက္တဲ့ အခ်ိန္က တည္းက ဒါ႐ိုက္တာေပါင္းစံု ႐ိုက္ ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါ႐ိုက္တာ ေတာ္ ေတာ္မ်ားမ်ားလာေျပာတယ္။ မင္း သမီးဇာတ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ မင္း သမီးေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားလည္း ႐ိုက္ခ်င္ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့႐ိုက္ ေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ဒါ႐ိုက္တာက မင္းသားကို ဇာတ္ၫႊန္ေပးလိုက္တာနဲ႔ မင္းသားေတြက ျငင္းလိုက္တဲ့ ကား၊အနည္းဆံုးမင္းသားေလးဦး ေလာက္ျငင္းတဲ့ကား၊ ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြာ အႀကိမ္ႀကိမ္အျငင္းခံခဲ့ရ တဲ့ကားေပါ့’’ ဟု စာေရးဆရာမ လမင္းမိုမိုက ေျပာသည္။ 

ယခုဇာတ္ကားျဖင့္ အကယ္ ဒမီ အိျႏၵာေက်ာ္ဇင္ကအေကာင္း ဆံုး၊ အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆူ၊ ထြန္းအိျႏၵာဗိုႏွင့္ ျမတ္ေကသီ ေအာင္တို႔က အေကာင္းဆံုး အမ်ိဳး သမီးဇာတ္ပို႔ဆုရရန္ ေရပန္းစား ေနသည္။ 

က်ပ္သိန္းသံုးေထာင္အကုန္ခံ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ‘ထာ၀ရအေမ’

ျပင္ပမွ အသည္းအထူးကု ဆရာ၀န္ႀကီးတစ္ဦး၏ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ ကို ျပန္လည္ ႐ိုက္ကူးထားေသာ ‘ထာ၀ရအေမ’ ဇာတ္ကားသည္ ၂၀၁၇ခုႏွစ္အတြက္ အမ်ိဳးသမီး ဇာတ္ေဆာင္ဆုႏွင့္ ဒါ႐ုိက္တာဆု ဆြတ္ခူးႏိုင္သည္ဟု ထင္ေၾကး ေပးခန္႔မွန္းေနၾကသည္။ 

အဆိုပါ ဇာတ္ကားသည္ ၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ကို အေျခခံ ႐ိုက္ကူးထားသည့္  ဇာတ္လမ္းျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ပံုမွန္ ႐ုပ္ရွင္တစ္ကား ႐ိုက္ကူးစရိတ္ ထက္သံုးဆျဖစ္ေသာ က်ပ္သိန္း သံုးေထာင္အကုန္အက်ခံ၍ ဇာတ္ ကားအတြက္ လိုအပ္သည့္အရာ မ်ားကို ျပင္ဆင္ဖန္တီးကာ အခ်ိန္ တစ္ႏွစ္ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီးမွ ႐ိုက္ ကူးခဲ့ေၾကာင္း ႐ိုက္ကူးသူ ဒါ႐ိုက္တာ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ က ေျပာသည္။ 

‘‘အဓိက ဇာတ္၀င္ရထားႀကီး ၀ိညာဥ္ရွင္သန္လာေအာင္ လုပ္ရ တယ္။ ရထားႀကီးနဲ႔ ရန္ကုန္ဘူ တာက၁၉၅၅အရိပ္အေငြ႕ေတြျဖစ္ ေအာင္ အိႏိၵယလူမ်ိဳးေတြ၊ဂ်စ္ကား ေတြ၊ အဲဒီေခတ္ကရဲေတြ၊ ေနာက္  မႏၲေလးမွာမရွိေတာ့တဲ့ မႏၲေလး ေဆးတကၠသုိလ္နဲ႔တူေအာင္လိုက္ ၿပီးေတာ့ ဆင္႐ိုက္ရတယ္။ အသြင္  အျပင္ေတြဖန္တီးရတယ္။ ေနာက္ တစ္ခါ အဲဒီတုန္းကသံုးတဲ့ ေမာ္ ေတာ္ကားေတြ၊ စက္ဘီးေတြ၊ အဲ ဒီတုန္းက ၀တ္တဲ့အ၀တ္အစား ေတြ၊ ၁၉၅၅ တုန္းက အေငြ႕အ သက္ပါေအာင္၊ ဒီဘက္ေခတ္ ေရာက္ေတာ့လည္း စင္ကာပူမွာ ႐ိုက္ရတဲ့ ဆင္းန္ေတြ၊ ေနာက္ အလယ္ေခတ္မွာလည္း အဂၤလန္ ဆင္းန္ေတြ၊ ရန္ကုန္မွာမရွိေတာ့ တဲ့ ေလဆိပ္ေတြ၊ေလယာဥ္ပ်ံေတြ၊ တိုက္ပြဲခန္းေတြ အစံုဖန္တီးၿပီး ႀကိဳးစား႐ိုက္ကူးခဲ့ရပါတယ္’’ ဟု ၎က ပိတ္ကားေနာက္ကြယ္မွ ႀကိဳးစားမႈမ်ားကို ေျပာသည္။

ထာ၀ရအေမ ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကား စတင္႐ံုတင္ျပသသည့္ အ ခ်ိန္ကစတင္ကာ သံုးရက္ျပည့္ သည္အထိ လူ၀င္နည္းေသာ္ လည္း ေနာက္ပိုင္းရက္မ်ားတြင္ ႐ံုျပည့္႐ံုလွ်ံ အားေပးၾကသည့္ ပရိသတ္မ်ားေၾကာင့္ ႐ံုရက္သံုး ပတ္ျပသခဲ့ရၿပီး ဇာတ္ကားကုန္က် စရိတ္ သိန္းသံုးေထာင္ကို ျပန္ လည္ကာမိသည့္အျပင္ အျမတ္ အစြန္းအနည္းငယ္ ျပန္လည္ရရွိခဲ့ သည္။ 

ထာ၀ရအေမဇာတ္ကားကို ျမင္းၿခံ ေရခ်ိဳရြာ၊ ၀မ္းတြင္း၊ မိတၳီ လာ၊ မႏၲေလး၊ ရန္ကုန္ႏွင့္ စင္ ကာပူႏိုင္ငံတို႔တြင္ သြားေရာက္ ႐ိုက္ကူးထားသည္။ 

အဆိုပါ ဇာတ္ကားသည္ ဆရာႀကီး ပါေမာကၡေဒါက္တာ ခင္ေမာင္၀င္း(အသည္း) ၏ ဘ၀ ဇာတ္ေၾကာင္းကို ပံုေဖာ္႐ိုက္ကူး ထားျခင္းျဖစ္ၿပီး  မိခင္ေမတၱာဖြဲ႕ ဒရာမာဇာတ္လမ္းျဖစ္သည္။ 

တစ္ရက္လွ်င္ႏွစ္ဆင္းန္၊ သံုး ဆင္းန္ အၿပီး႐ိုက္ကူးရန္ သတ္ မွတ္ထားေသာ္လည္း တစ္ဆင္းန္ သာၿပီးခဲ့ၿပီး ႐ိုက္ရက္သံုးဆယ္ ေက်ာ္ ႏွင့္ ဂ်ဴတီငါးဆယ္နီးပါး အခ်ိန္ယူ ႐ိုက္ကူးခဲ့ရသည္။ 

ထာ၀ရအေမဇာတ္ကားကို  ဒါ႐ိုက္တာ စင္ေရာ္ေမာင္ေမာင္ ႐ိုက္ကူးၿပီး Creative ဒါ႐ိုက္တာ ၀င္းလြင္ထက္၊ တြဲဖက္ဒါ႐ိုက္တာ မင္းသန္႔ေမာင္ေမာင္၊ ဇာတ္ၫႊန္း မိုးနီလြင္၊ ဂီတမွဴးအကယ္ဒမီ ဓိရာ မိုရ္၊ Director of Photography သံုးေပါင္ ႏွင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ား အေနျဖင့္ရဲေအာင္၊ ေနတိုး၊ ထြန္း ကိုိကုိ၊ ေမသန္းႏုႏွင့္ ၀တ္မႈံေရႊ ရည္တို႔ အဓိကပါ၀င္သ႐ုပ္ ေဆာင္ထားသည္။

ကခ်င္ျပည္နယ္ေရခဲေတာင္ၾကား မွာ ခက္ခက္ခဲခဲသြားေရာက္႐ိုက္ ကူးခဲ့တဲ့ ေငါ့ခ်မ္းခသစၥာ

ဒရာမာ၊ ႐ိုမန္႔စ္ ဇာတ္ကား မ်ားထဲတြင္ ထူးထူးျခားျခား ဇာတ္ ကားတစ္ကားအေနျဖင့္ တိုင္းရင္း သားႏွင့္ ေဒသကို အဓိကထား႐ိုက္ ကူးထားသည့္ ေငါ့ခ်မ္းခ သစၥာ ဇာတ္ကားသည္လည္း အ ကယ္ဒမီဆန္ခါတင္ ဇာတ္ကား မ်ားထဲတြင္ ပရိသတ္စိတ္၀င္စား သည့္ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။ 

‘‘အႏၲရာယ္ေတာ့မ်ားတယ္ ဗ်။ ေရခဲေတာင္ေပၚတက္တဲ့လမ္း ေတြမွာ ေရခဲတံုးႀကီးေတြေပၚ တက္ရတာဆိုေတာ့ ေခ်ာ္က်တာ မ်ိဳး၊ ကားေတြဆို မတက္ႏိုင္ေတာ့ လို႔ ေျမေကာ္တဲ့ကားေတြကို ဘီး ေတြမွာ သံႀကိဳးေတြပတ္ၿပီးတက္ ရတာမ်ိဳးေပါ့။ တကယ့္အရင့္အ မာ လူၾကမ္းႀကီးေတြေတာင္မွ ေၾကာက္ၿပီးခ်ံဳးပြဲခ်ငိုတဲ့အထိ အဲ့ဒီလို  အႏၲရာယ္ေတြေတာ့ရွိတယ္။ ႐ုပ္ရွင္သမားေတြက ႐ိုက္ခ်င္ရင္ ေတာ့ မရရေအာင္ ႐ိုက္ၾကတယ္’’ ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္လူမင္းက ေျပာ သည္။ 

အဆိုပါဇာတ္ကားကို ဂ်ိမ္း ေဖာ့ေျမ ထုတ္လုပ္ေရးက စီစဥ္၍  ဒါ႐ိုက္တာ ခင္ေမာင္ဦး၊ စိုးသိမ္း ထြဋ္က ပံုေဖာ္႐ိုက္ကူးၿပီး သ႐ုပ္ ေဆာင့္္ လူမင္း၊ M လန္းေဘာမ္၊ မင္းရာဇာ၊ ပက္ထရစ္ရွာ၊ ေမရီတိန္႔နန္႔ႏွင့္ ခ်ိဳၿပံဳးတို႔က အဓိကပါ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္ ထား သည္။ အမွတ္တရ အေနျဖင့္ ဇာတ္ကား႐ိုက္ကူးေနစဥ္ ၎ တို႔ႏွင့္အတူ လိုက္ပါ႐ိုက္ကူးခဲ့ သည့္ ဦးစိုးသိမ္းထြဋ္သည္ အဆို ပါဇာတ္ကား  ႐ိုက္ကူးၿပီးေနာက္  ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ 

ေငါ့ခ်မ္းခသစၥာ ဇာတ္ကား ကို ကခ်င္ျပည္နယ္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ တြင္ ၂၀၁၆က ႏွစ္လၾကာအ ခ်ိန္ယူ႐ိုက္ကူး ခဲ့ၿပီးအခက္အခဲ မ်ားစြာ ရင္ဆိုင္ႀကံဳေတြ႕ရသည့္ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။ 

‘‘အဆိုးထဲက အေကာင္း ေပါ့။ အစ္ကိုတို႔ သြား႐ိုက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ႏွင္းမုန္တိုင္းေတြက် ေတာ့ ေရခဲေတြ၊ ႏွင္းေတြက်ေန တဲ့ ေငါ့ခ်မ္းခေခ်ာင္းႀကီးနဲ႔ ေတာ္ ေတာ္လွလွကို ႐ိုက္ႏိုင္ခဲ့တယ္’’ ဟု သ႐ုပ္ေဆာင္လူမင္းကေျပာ သည္။

အဆိုပါဇာတ္ကားကို ျမစ္ ႀကီးနားတစ္ၿမိဳ႕တည္းတြင္သာ ႐ံုတင္ျပသၿပီးျဖစ္ၿပီး အျခားၿမိဳ႕ႀကီး မ်ားတြင္ ႐ံုမတင္ရေသးေပ။ 

‘ေငါ့ခ်မ္းခသစၥာသည္’ က ခ်င္တိုင္းရင္းသား မ်ိဳးႏြယ္စုမ်ား ထဲမွ တစ္ခုျဖစ္သည့္ တိုင္းရင္း သားမ်ိဳးႏြယ္စုတစ္ခုကို အေျခခံ ကာ မိမိတိုင္းျပည္ သယံဇာတ မ်ားကို တန္ဖိုးထားရန္ ေဖာ္က်ဴး ထားသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္း ေသာ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။ ေငါ့ခ်မ္းခသစၥာ ဇာတ္ကားသည္ အခ်စ္၊ အလြမ္း၊ အက္ရွင္၊ ပညာေပးႏွင့္ ရသမ်ိဳးစံုၾကည့္ ႐ႈခံစားႏိုင္မည္ျဖစ္ၿပီး ကခ်င္တိုင္း ရင္းသားတို႔၏ ေနထိုင္မႈပံုစံမ်ား၊ ေရခဲေတာင္မ်ား၊ ကခ်င္ျပည္နယ္ ရွိ ႐ႈခင္းမ်ား၊ အထင္ကရေနရာမ်ား  တြင္္ ခက္ခက္ခဲခဲသြားေရာက္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ 

မိတ္ကပ္အထူးျပဳလုပ္ခ်က္နဲ႔ ပရိ သတ္ကိုဆြဲေဆာင္ခဲ့တဲ့ တာေတ ႀကီး

ေနတိုး၏ အႏုပညာအစြမ္း မ်ားကို ၾကည့္႐ႈခြင့္ရရွိခဲ့ေသာ တာေတႀကီး ဇာတ္ကား သည္ ၂၀၁၇ အတြင္း ႐ံုတင္ခဲ့ေသာ ဇာတ္ကားတြင္ ပရိသတ္အား ေပးမႈရရွိခဲ့သည့္ ဇာတ္ကား တစ္ကားျဖစ္သည္။ အိႏိၵယ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားတစ္ကားကို မွီျငမ္း၍ ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေကာ္ပီ႐ိုက္ကူးမႈႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေ၀ဖန္မႈ အခ်ိဳ႕ရွိေသာ္လည္း ေနတိုး၏ သ႐ုပ္ေဆာင္မႈကိုပရိ သတ္က ခ်ီးက်ဴးခဲ့သည္။ 

အထူးသျဖင့္ေနတိုး၏ မိန္းမ လ်ာ ကာ႐ိုက္တာႏွင့္ သရဲ၀င္ပူး သည့္ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားကို ပရိ သတ္မ်ား အထူးႏွစ္ၿခိဳက္ခဲ့ၾက သည္။ အိႏိၵယဇာတ္ကားတြင္ မင္း သားႏွစ္ဦး ပါ၀င္သ႐ုပ္ေဆာင္ ထားသည့္  ဇာတ္႐ုပ္ကို ေနတိုးက တစ္ဦးတည္း ပီပီျပင္ျပင္သ႐ုပ္ ေဆာင္ႏိုင္ခဲ့သည္။ 

ထို႔အျပင္ သရဲကားျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ယင္းဇာတ္ကားတြင္ ပါ၀င္သည့္ မိတ္ကပ္အထူးျပဳလုပ္ခ်က္  မ်ားကလည္း ေတာေတႀကီးဇာတ္ ကား႐ုပ္လံုးပိုႂကြလာရန္ ပံ့ပိုးေပး ထားသည္။ ယင္းဇာတ္ကား၏ မိတ္ကပ္ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္မ်ား ကို ကိုေအာင္ေက်ာ္ထြန္းက တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ၿပီး ဇာတ္ ကား၏ ဇာတ္ရွိန္အျမင့္ဆံုးအခန္း ျဖစ္သည့္ သရဲရွိ၊မရွိစမ္းသပ္သည့္ ဇာတ္၀င္ခန္းအပါအ၀င္ မိတ္ကပ္ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္မ်ားကို ေသေသ သပ္သပ္ဖန္တီးေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ 

ပုဆိန္ အခုတ္ခံရေသာ ေၾကာင့္ ေသဆံုးခဲ့သည့္ သ႐ုပ္ ေဆာင္လူမုန္း၏ မ်က္ႏွာကို ပုဆိန္စိုက္ေနသည့္ ဓာတ္ပံုသည္ ယင္းဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးစဥ္က တည္းက ပရိသတ္မ်ား၏ စိတ္ ၀င္စားမႈကို ရယူႏိုင္ခဲ့သည္။ ယင္း  ဇာတ္႐ုပ္ပီျပင္ေစရန္  ႀကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈမ်ား အခ်ိန္ယူျပဳလုပ္ ခဲ့ရသည္ဟု ကိုေအာင္ေက်ာ္ထြန္း ကေျပာသည္။ 

‘‘ထူးထူးျခားျခားဖန္တီးမႈအ ေနနဲ႔ကေတာ့ ပိုစတာထဲမွာေနတိုး  လက္ထဲက ဆြဲထားတဲ့ေခါင္းျပတ္ ႀကီးက ကြၽန္ေတာ္လုပ္ထားတာ။ တကယ္လည္း ႐ုပ္ရွင္႐ိုက္တဲ့အ ခ်ိန္က ေနတိုးကိုတကယ္ခုတ္ခ်ခဲ့ တာ ခုတ္ခ်လိုက္တဲ့အခါမွာ ကိုယ္ လံုးနဲ႔ ေခါင္းျပတ္ႀကီး သတ္သတ္ ဆီ ျဖစ္သြားတဲ့ဇာတ္၀င္ခန္း အတြက္  လုပ္ေပးတာ။ ဒါေပမဲ့  ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္က အရမ္းၾကမ္းလို႔ ဆိုၿပီး ေခါင္းကိုခုတ္ခ်ၿပီး ျပတ္တဲ့ အခန္းေတာ့ပါမလာဘူး၊ သခ်ႋဳင္း ကုန္း အခန္းေတြမွာပဲပါတယ္’’ ဟု ေနတိုး၏ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ေခါင္းသတ္ သတ္စီ ဖန္တီးေပးခဲ့ေသာ္လည္း ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားထဲတြင္ မပါ၀င္ ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းကို ကိုေအာင္ ေက်ာ္ထြန္းက ေျပာသည္။ 

ယင္းဇာတ္ကားအတြက္ ၎ တို႔ ဖန္တီးထားသည့္ ေသြးမ်ားမွာ  ေသြးႏွင့္ တူညီေသာ္လည္း ၎ တို႔မရွိခ်ိန္တြင္  ႐ိုက္ကူးသည့္ ဇာတ္၀င္ခန္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္သည့္ ေသြးမ်ားမွာ ပန္းေရာင္သန္းေန သည့္ အေပၚျပန္လည္ၾကည့္႐ႈ ခ်ိန္တြင္ အားမရျဖစ္မိသည္ဟု ဆိုသည္။ 

တာေတႀကီး ဇာတ္ကား သည္ မွီျငမ္းဇာတ္ကားျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ထူးခြၽန္ဆုအေနျဖင့္ အျခားဆုမ်ားထက္ အမ်ိဳးသား ဇာတ္ေဆာင္ဆုအတြက္ ေနတိုးရ ရွိရန္ေရပန္းစားေနသည္။ 

ေနအိမ္အလံုး၂၀ေက်ာ္ အသံုးျပဳ ႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ ‘ည’ 

ေစ်းကြက္၀င္ အႏုပညာရွင္ မ်ား၏ ဇာတ္ကားမ်ားသာ ေအာင္ ျမင္မႈရရွိသည့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေစ်း ကြက္တြင္ မ်က္ႏွာသစ္သ႐ုပ္ ေဆာင္မ်ားႏွင့္ ႐ိုက္ကူးထားသည့္ ‘ည’ ဇာတ္ကားကို ၂၀၁၇အတြင္း ႐ံုတင္ခဲ့ရာပရိသတ္အား ေပးမႈရ ရွိခဲ့သည္။ 

မ်ားေသာအားျဖင့္ မ်က္ႏွာ သစ္သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားပါ၀င္ထား သည့္ ဇာတ္ကားမ်ားကို ပရိသတ္ အားေပးမႈနည္းေသာ္လည္းသမား ႐ိုးက် ဇာတ္လမ္းမ်ားမွ ခြဲထြက္ ထားသည့္ တင္ဆက္မႈပံုစံ၊ ကင္ မရာအယူအဆ၊ အလင္းအေမွာင္ မ်ားႏွင့္ အသံစနစ္တို႔ ေကာင္း မြန္မႈေၾကာင့္ ည ဇာတ္ကားကို ပရိသတ္ မ်ားသတိျပဳမိခဲ့ၾကသည္။ 

ယင္းဇာတ္ကားကို အမ္တီဗီ ႐ိုက္ကူးမႈမ်ားႏွင့္ ပရိသတ္အား ေပးမႈ ရရွိေနသည့္ လူငယ္ဒါ႐ိုက္ တာထူးပိုင္ေဇာ္ဦးက ၎၏ပြဲဦး ထြက္ ႐ုပ္ရွင္အေနျဖင့္ ႐ိုက္ကူးခဲ့ သည္။ 

ယင္းဇာတ္ကား၏ အဓိက ထူးျခားခ်က္မွာပါ၀င္သည့္ သ႐ုပ္ ေဆာင္မ်ားကို တစ္ႏွစ္ခန္႔ အခ်ိန္ ယူေလ့က်င့္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး ယင္း ကဲ့သို႔ေလ့က်င့္ေပးမႈ ေၾကာင့္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားသည္ ႐ိုက္ကြင္း  ေပၚတြင္ ဇာတ္ၫႊန္းကို အလြတ္ ရေနခဲ့သည္ဟု ဒါ႐ိုက္တာက ဆို သည္။ 

ထို႔အျပင္ ယင္ဇာတ္ကားအ တြက္ ႐ိုက္ကြင္းေနရာ(Location)မ်ားကို ပရိသတ္မ်ား ၾကည့္႐ႈ ေနက် ေနရာမ်ားႏွင့္ မတူညီ ေအာင္ႀကိဳးစားပံုေဖာ္ခဲ့သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။ 

‘‘ဒီကားက သ႐ုပ္ေဆာင္ ၁၀ေယာက္ပါတယ္။ ရွစ္ ေယာက္ကအိမ္ေတြျပတယ္။ ဒါ ေပမဲ့ တကယ္႐ိုက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကြၽန္ေတာ္တို႔လိုခ်င္တဲ့ ကင္မ ရာအန္ဂယ္ေတြလိုခ်င္တဲ့ ဇာတ္ ကြက္အတိုင္းမရတဲ့အတြက္ တစ္ ေယာက္တစ္အိမ္နဲ႔ မရေတာ့ဘဲ။  တစ္ေယာက္ကို ႏွစ္အိမ္ကေန သံုးအိမ္ အထိ႐ုိက္တယ္။ အိမ္ ေတြက အလံုး၂၀ေက်ာ္ ေလာက္ သံုးထားတယ္’’ဟု ‘ည’ ဇာတ္ ကား႐ိုက္ကူးေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ဒါ႐ုိက္တာထူးပိုင္ေဇာ္ဦးက ၎၏  ႀကိဳးစားမႈကိုေျပာသည္။ 

‘ည’ ႐ုပ္ရွင္ကို ၂၀၁၇ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ ထူူးခြၽန္ဆုေပးပြဲတြင္ အ တတ္ပညာဆုိင္ရာဆုမ်ား ရရွိႏိုင္ သည္ဟု ေရပန္းစားေနသည္။ 

ယင္း႐ုပ္ရွင္ ကုန္က် စရိတ္မွာ ေငြက်ပ္သိန္း ၁,၅၀၀ ခန္႔ရွိၿပီး ႐ံုတင္ခ်ိန္တြင္ အျမတ္ အစြန္းရရွိခဲ့သည္ဟု ဒါ႐ိုက္တာ ထူးပိုင္ေဇာ္ဦးက ေျပာသည္။ မ်က္ ႏွာသစ္ သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားကို အ သံုးျပဳေသာ ေၾကာင့္သ႐ုပ္ေဆာင္ ပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ေငြေၾကး ကုန္က်မႈ မမ်ားေသာ္လည္း Production ပိုင္းႏွင့္ပ႐ို မိုးရွင္းပြဲမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္  က်ပ္ သိန္း ၁၅၀၀ခန္႔ ကုန္က် ခဲ့သည္ဟု ၎ကဆိုသည္။ 

ယင္း႐ုပ္ရွင္သည္ သူငယ္ ခ်င္းမ်ားအၾကား  စေနာက္သည့္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုမွ အစျပဳ၍ ည တစ္ည တြင္ႀကံဳခဲ့ရသည့္ အ ေၾကာင္းအရာကို ႐ိုက္ကူးတင္ ဆက္ထားျခင္းျဖစ္သည္။ 

ဒ႐ုန္း႐ုိက္ခ်က္ေတြနဲ႔ ပုဂံေဒသ႐ႈ ခင္းေတြကို ပုံေဖာ္႐ိုက္ကူးခဲ့တဲ့ အေမွာင္မွာ ရြာခ်တဲ့မိုးတိမ္ (ကြၽန္)

ပုဂံေဒသ အလွအပမ်ားႏွင့္ အတူပုဂံေဒသတြင္ ရွိဖူးသည့္ ဘုရားကြၽန္မ်ားအေၾကာင္း ထည့္ သြင္း႐ုိက္ကူးထားသည့္ ‘အေမွာင္ မွာရြာခ်တဲ့မိုးတိမ္ (ကြၽန္)’ ဇာတ္ ကားလည္း ၂၀၁၇ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲအတြက္ ေမ့ထား ၍ မရသည့္ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။ 

ယင္းဇာတ္ကားသည္ ဘုရား ကြၽန္မ်ားအေၾကာင္းႏွင့္အတူ ေန တိုး၊ ျမင့္ျမတ္ႏွင့္ ၀တ္မႈံေရႊရည္ တို႔ သံုးဦးၾကား သံုးပြင့္ဆိုင္အ ခ်စ္ဇာတ္လမ္းအေၾကာင္းကို ပံု ေဖာ္႐ုိက္ကူးၿပီး ပရိသတ္အားေပး မႈရရွိထားေသာ္လည္း ကြၽန္ ဟုအမည္ေပးထားသည့္ အေပၚ ပုဂံေဒသခံမ်ားက ကန္႔ကြက္ခဲ့ၿပီး 

အစိုးရဌာနဆိုင္ရာက တရား စြဲမည့္ အေျခအေနအထိေရာက္ရွိ ေသာေၾကာင့္ ‘ကြၽန္’ မွ‘အေမွာင္ မွာရြာခ်တဲ့မိုးတိမ္’ ဟု အမည္ ေျပာင္းလဲေပးခဲ့ရသည္။ 

ယင္းဇာတ္ကားတြင္ ပရိ သတ္ႏွစ္ၿခိဳက္သည့္ ဇာတ္၀င္ ခန္းတစ္ခန္းျဖစ္သည့္ ၀တ္မံႈေရႊ ရည္လာမည့္ လမ္းကို ပုသိမ္ထီး မ်ားမိုးေပးထားသည့္ ဇာတ္၀င္ခန္း သည္ မိနစ္ပိုင္းသာ ပါ၀င္ေသာ္ လည္း ျပင္ဆင္မႈပုိင္းသည္  လြယ္လြယ္ကူကူမဟုတ္ခဲ့ေခ်။ 

ယင္းဇာတ္၀န္ခန္း အတြက္ ဒါ႐ိုက္တာ ၫြန္႔ျမန္မာညီညီ ေအာင္က ခ်ာလီထီးမ်ားျပင္ဆင္ ခဲ့ေသာ္လည္း ၎တို႔႐ုိက္ ကူးသည့္ ဟုိတယ္ မန္ေနဂ်ာ၏ အႀကံေပးမႈႏွင့္ ပါ၀င္ကူညီမႈမ်ား ေၾကာင့္ ပုသိမ္ထီးအလက္ ၁၂၀ ျဖင့္ ယင္းဇာတ္၀င္ခန္းကို ႐ိုက္ကူး ခဲ့သည္။ 

ထို႔အျပင္ ယင္းဇာတ္ကား၌  ပုဂံေဒသကို အေပၚစီးမွ ႐ိုက္ကူး ထားသည့္ ဒ႐ုန္း႐ိုက္ခ်က္မ်ား သည္ ယခင္ပုဂံ႐ူခင္းမ်ားကို ျမင္ ေနက်ပံုစံမ်ားမွ ခြဲထြက္ႏိုင္ခဲ့သည္ ဟု အားေပးမႈမ်ားရရွိထားသည္။  အဆိုပါ ႐ိုက္ခ်က္မ်ား ဖန္တီး သူသည္ ဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးစဥ္က  အသက္ ႏွစ္ဆယ္၀န္းက်င္သာရွိ ေသးသည့္ လူငယ္တစ္ဦးျဖစ္ သည္။ 

‘‘ကြၽန္ေတာ့္ဘ၀ရဲ႕ ပထမဆံုး  Drone ပ်ံတဲ့အမွတ္တရ။ အဲဒီ တုန္းက Drone က Panel 2 ပဲ ရွိေသးတယ္။ အခုလိုေမာ္နီတာက လည္းၾကည့္လို႔မရဘူး။ Go Pro နဲ႔ခ်ိတ္ထားတာ။ Go Pro ေတာင္ မွ Hero 3 ပဲထြက္ေသးတယ္’’ ဟု  ယင္းဇာတ္ကား ႐ိုက္ကူးေရးပိုင္း ကိုတာ၀န္ယူထားသည့္ အာကာ တိုးကေျပာသည္။ 

ေမာ္နီတာတြင္ ျပန္လည္ ၾကည့္႐ႈ မရသလို ဖုန္းျဖင့္သာ  Wifi ႏွင့္ခ်ိတ္၍ ႐ိုက္ကူးရေသာ ေၾကာင့္ Wifi လြတ္သြားသည့္ အခ်ိန္၌ မွန္းဆ႐ိုက္ကူးရသည့္ အခ်ိန္မ်ားလည္းရွိသည္ဟု ၎က ဆိုသည္။ 

‘‘ပုဂံဆိုတဲ့ၿမိဳ႕ႀကီးကို စံုလင္ ေအာင္႐ိုက္ျပႏိုင္တယ္။ တစ္ခါမွ မတူတဲ့ ျမင္ကြင္းေလးေတြလည္း ဆန္းထားတယ္။ အရင္လိုသမား ႐ိုးက်ျမင္ကြင္းမဟုတ္ဘူး။ ပုဂံဆို တဲ့ရသလည္းစံုတယ္။ အရင္ကား ေတြနဲ႔ေတာ့ မတူဘူး။ ေတာ္ေတာ္ အားရတယ္’’ ဟု အာကာတိုးက ႐ိုက္ကူးေရးပိုင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေျပာသည္။ 

ယင္းဇာတ္ကားတြင္ အမ်ိဳး သားဇာတ္ပို႔ဆုအျဖစ္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ဟိန္းမင္းႏွင့္ အတတ္ပညာ ပိုင္းဆိုင္ရာဆုမ်ား ရရွိမည္ဟု ေရပန္းစားေနသည္။ 

ျပည့္တန္ဆာအစစ္ေတြထည့္႐ိုက္ ခဲ့တဲ့ ေခါက္ထီးကေလးမလံု႔တလံု

ျပည့္တန္ဆာ ဘ၀သုိ႔ေရာက္ ရွိခဲ့သည့္ မိန္းကေလးတစ္ဦး၏ အ ေၾကာင္းကို ဘ၀သ႐ုပ္ေဖာ္၊ က်န္း မာေရးပညာေပးအေနျဖင့္ ႐ိုက္ ကူးထားသည့္ ေခါက္ထီးကေလး မလံု႔တလံု ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားသည္ ဒရာမာ ဇာတ္ကားရွားပါးသည့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာကတြင္ေအာင္ ျမင္မႈအတိုင္းအတာ တစ္ခုရရွိခဲ့ သည့္ ဇာတ္ကားျဖစ္သည္။ 

ငယ္ရြယ္လွပသည့္ အခ်ိန္မွ ေနာက္ဆံုးတြင္ ေအအိုင္ဒီအက္စ္ ေရာဂါျဖင့္ ေသဆံုးခဲ့ရသည့္ မိန္း ကေလးတစ္ဦး၏ အေၾကာင္းကို ႐ိုက္ကူး ပံုေဖာ္ထားသျဖင့္္ သ႐ုပ္ ေဆာင္ ေအးျမတ္သူကဇာတ္ ေကာင္၏ ပံုစံအတိုင္းရရွိႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ခဲ့သည္ဟု ဇာတ္ၫႊန္း မိုးနီလြင္ကေျပာသည္။ 

‘‘ေနာက္ဆံုး ေရာဂါရသြား တာကို ႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္ကစ႐ုိက္တဲ့  အခ်ိန္နဲ႔ဆိုရင္ ေျခာက္လေလာက္ ေတာင္ျခားတယ္။ အဲဒီလိုျခားၿပီး ေတာ့ကို ႐ိုက္ခဲ့တာ၊ မွတ္မွတ္ရရ အေနနဲ႔ ေနာက္ဆံုးဇာတ္သိမ္းကို ေငြေဆာင္သြား႐ိုက္တဲ့အခ်ိန္ေအး ျမတ္သူက သူကိုယ္တိုင္ ေနမ ေကာင္းျဖစ္ေနတယ္။ ေခ်ာင္း လည္းတကယ္ကိုဆိုးေနတာ’’ ဟု ၎ကေျပာသည္။ 

ထို႔အျပင္ ယင္းဇာတ္ကား ႐ုိက္ကူးေရးအတြက္ မ႐ိုက္ကူးမီ ကတည္းက ေအးျမတ္သူသည္ ျပည့္တန္ဆာအလုပ္  လုပ္ကိုင္ သည့္အမ်ိဳးသမီးမ်ားႏွင့္  ေတြ႕ ဆံုေလ့လာခဲ့ၿပီး ယင္းဇာတ္ကား၏ ဇာတ္၀င္ခန္း တစ္ခုတြင္လည္း ျပည့္တန္ဆာအစစ္မ်ားႏွင့္ ႐ုိက္ ကူးခဲ့သည္ဟု မိုးနီလြင္ကေျပာ သည္။ 

ဇာတ္၀င္ခန္းလိုအပ္ခ်က္အ  ရ Night Club မ်ားတြင္ ႐ိုက္ကူး ရန္ ႀကိဳးစားခဲ့ေသာ္လည္း Club မ်ားက ႐ိုက္ကူးခြင့္မေပးခဲ့သလို အျခားေသာေနရာမ်ားတြင္လည္း ႐ိုက္ကူးရန္ အဆင္မေျပေသာ ေၾကာင့္ ပန္းဆိုးတန္းခံုးတံတား တြင္႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ 

‘‘႐ုိက္မယ္ဆိုတဲ့လူေတြလိုက္  ခဲ့။ အျပင္မွာတကယ္လုပ္စားေန တဲ့မိန္းကေလးေတြေပါ့။ တကယ့္ အစစ္ေတြ။ အဲဒါကို ကားနဲ႔ေခၚ သြားၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္ေတြကို ၀င္ ေရာၿပီး ႐ုိက္ခဲ့တာ’’ ဟု ႐ိုက္ကူး စဥ္က ႀကံဳခဲ့ရသည့္ အမွတ္တရ ကိုမိုးနီလြင္ကေျပာသည္။ 

ယင္းဇာတ္၀င္ခန္းသည္ ၎ ေရးသားထားသည့္ ဇာတ္ၫႊန္း အတိုင္း ႐ိုက္ကူးခဲ့ျခင္း မဟုတ္ ေသာ္လည္း ျပင္ပသဘာ၀ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုးတူေအာင္ ႐ိုက္ႏိုင္ခဲ့ သည္ဟု ၎ကခံယူထားသည္။ 

ေခါက္ထီးကေလး မလံု႔ တလံုဇာတ္ကားတြင္ အမ်ိဳးသမီး သ႐ုပ္ေဆာင္မ်ားျဖစ္ေသာ ေအး ျမတ္သူ၊ စိုးျပည့္သဇင္တို႔၏ အား ၿပိဳင္မႈမ်ားပါ၀င္သလို ၂၀၁၇  ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ထူးခြၽန္ဆုေပးပြဲတြင္ လည္း အမ်ိဳးသမီးဇာတ္ေဆာင္ႏွင့္ ဇာတ္ပို႔ဆုရရွိႏိုင္သည္ဟု တစ္ႀကိဳ ေပးထားၾကသည္။