အနာဂတ္ရဲ႕ေခၚသံ

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ႐ုပ္ရွင္႐ံုတစ္ ႐ံုတြင္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကားသစ္ တစ္ကား ႐ံုတင္ေနသည္ဆိုပါစို႔။ ထို႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို သင္လည္းသြားၾကည့္သည္ဆိုပါစို႔။ သင့္အနီးမွာ ႏိုင္ငံျခားသားအခ်ဳိ႕လည္း ထို ႐ုပ္ရွင္ကားကို သင္ႏွင့္အတူၾကည့္ ရန္ ႐ံုအတြင္းသို႔ဝင္လာသည္ကို သင္ျမင္ရသည္ ဆိုပါစို႔။ သင့္စိတ္ ထဲတြင္ မည္သို႔ခံစားရမည္ဟု ထင္ပါသလဲ။

ၿပီးခဲ့သည့္ ေသာၾကာေန႔က ႐ုပ္ရွင္႐ံုသို႔ ကြၽန္ေတာ္ သြားခဲ့ သည္။ မိတ္ေဆြအန္တီတစ္ ေယာက္က ကြၽန္ေတာ္တို႔မိသားစု ဖို႔ပါ လက္မွတ္ပိုဝယ္ထားသျဖင့္ ႐ုပ္ရွင္ သြားၾကည့္ျဖစ္ျခင္းျဖစ္ သည္။ ၾကည့္ေသာ႐ုပ္ရွင္ကား မွာ ယခု ႐ုပ္ရွင္ႀကိဳက္ပရိသတ္ မ်ားအၾကား အေျပာမ်ားေနေသာ ‘မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ’ ျဖစ္ပါသည္။ ေကာင္းသည္ ဆုိးသည္၊ ႀကိဳက္ သည္ မႀကိဳက္ဘူး အစရွိသျဖင့္ ယခုဇာတ္ကားႏွင့္ပတ္သက္ ေသာ မွတ္ခ်က္မ်ားကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ လူမႈကြန္ရက္စာမ်က္ႏွာမွာ တင္း က်မ္း ျမင္ေန၊ ဖတ္ေနရသည္။ အျမင္မ်ဳိးမ်ဳိး၊ အကဲျဖတ္ခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးမွာလည္း စိတ္ဝင္စား စရာ ေကာင္းပါသည္။


ထုိသို႔ ေရပန္းစားေနမႈက ပင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ႐ုပ္ရွင္႐ံုထဲ သို႔ တြန္းပို႔လိုက္သည္။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ဖို႔ လက္မွတ္ဝယ္ေပးသည့္ မိတ္ေဆြအန္တီႀကီးကေတာ့ ခီစံု တြဲ၏ ပြဲဦးထြက္႐ုပ္ရွင္ကားျဖစ္ ေသာ ‘ဥပါယ္တံမ်ဥ္’ကို ၾကည့္ၿပီး ကတည္းက ခီစံုတြဲ၏ပရိသတ္ျဖစ္ ေနၿပီ။  ဥပါယ္တံမ်ဥ္ကို ကြၽန္ ေတာ္မၾကည့္ျဖစ္ေသးပါ။ ယခု မုျဒာရဲ႕ေခၚသံကို အရင္ၾကည့္ျဖစ္ သြားပါသည္။

ဤေဆာင္းပါးတြင္ မုျဒာရဲ႕ ေခၚသံ ဇာတ္လမ္း ဘယ္လို ေကာင္းေၾကာင္း၊ ႐ိုက္ကူးတည္း ျဖတ္မႈ ႐ုပ္သံအရည္အေသြး မည္ သို႔သပ္ရပ္ေၾကာင္းေတြ ကြၽန္ ေတာ္ ေျပာမည္မဟုတ္ပါ။ ထုိ အေၾကာင္းေတြလည္း နားမလည္ လွသလို ေဝဖန္အကဲျဖတ္ႏိုင္ သည့္ အရည္အေသြး ကြၽန္ေတာ့္ မွာ မရွိပါ။ သို႔ေသာ္ ကြၽန္ေတာ္က ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ ပရိသတ္တစ္ ေယာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိပရိ သတ္တစ္ေယာက္ အျမင္႐ႈ ေထာင့္မွ ကြၽန္ေတာ္ခံစားရတာ ေလးေတြ အခ်ဳိ႕ကို ယခုေျပာခ်င္ သည္။

‘မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ’ႏွင့္ ‘ဥပါယ္ တံမ်ဥ္’ ႏွစ္ကားစလံုးတြင္ ဒါ႐ိုက္ တာ ဦးဝင္းေဖ၏ သံုးသပ္ခ်က္ေတြ ကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ လူမႈကြန္ရက္မွာ ဖတ္ရသည္။ ဦးဝင္းေဖကဲ့သို႔ ဝါ ရင့္ေသာ အႏုပညာရွင္တစ္ဦးက ဂုဏ္ထူးမွတ္ေပးထားေသာ ႐ုပ္ ရွင္ကားျဖစ္သျဖင့္ ေခမည္မဟုတ္ ဟု ယူဆၿပီးသားျဖစ္သည္။ တစ္ စံုတစ္ရာေတာ့ ထူးျခားမည့္ဇာတ္ ကားပဲဟု စိတ္ထဲက အလိုလိုသိ မွတ္ထားသည္။

ဒီတစ္ေခါက္ ‘မုျဒာရဲ႕ေခၚ သံ’တြင္မူ ဦးဝင္းေဖ၏ မွတ္ခ်က္ တင္မဟုတ္ဘဲ ေဒၚေဆြဇင္ထိုက္ မွတ္ခ်က္ပါ ထပ္ၾကားရသည္။ သူလည္း ေကာင္း၏ဟု ထင္ျမင္ ခ်က္ေပးထားသည္။ သူ႔မွတ္ခ်က္ က ‘ေပါကား’ဟု အေျပာင္အျပက္ ေျပာၾကသည့္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားအခ်ဳိ႕ကိုပါ ခလုတ္တိုက္ သြား၍ ႐ုပ္ရွင္ေလာကသားအခ်ဳိ႕ ၏ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္မႈေတြျဖစ္ကာ ပြဲဆူကုန္သည္ကလည္း စိတ္ဝင္ စားစရာပါပဲ။

သို႔ျဖစ္ရာ ထုိသို႔ေသာ ဝါရင့္ အႏုပညာရွင္ႏွစ္ဦးက အမွတ္ ျပည့္နီးပါး ေပးထားေသာ႐ုပ္ရွင္ ကားကို ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ၾကည့္ခ်င္ စိတ္ ေပၚလာသည္မွာ မဆန္းပါ။ ၿပီးေတာ့ ေရွ႕က ဥပါယ္တံမ်ဥ္ ႐ုပ္ရွင္ကားကို ၾကည့္ခဲ့ၾကေသာ ပရိသတ္အမ်ားစုကလည္း ခီစံုတြဲ ၏ အမာခံပရိသတ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ၿပီ မို႔ ဒုတိယျပေသာ ‘မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ’ ကို အလုအယက္ ႐ံုျပည့္႐ံုလွ်ံ အားေပးဖို႔ အသင့္ပါပဲ။ အမ်ားက ထူးျခားသည္၊ ၾကည့္ေနက် ျမန္ မာဇာတ္ကားေတြႏွင့္ မတူဟု ေျပာေနၾကေသာအခါ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ကေကာ မၾကည့္ဘဲေနႏိုင္႐ိုး လား။ တစ္ခါလာ မဲျပာပုဆိုး၊ ခ်စ္ ႀကိဳက္ကြဲညား ဟီးဟီးဟားဟား ေတြကို စိတ္ကုန္ေနၿပီကိုး၊ ၿငီးေငြ႕ ေနၿပီကိုး၊ အာ႐ံုေနာက္ေနၿပီကိုး။

ဒီၾကားထဲမွာ ခီစံုတြဲကို ႏွိမ္ သံေလးေတြ ဟိုနားတုိးတိုး ဒီနား က်ယ္က်ယ္ ၾကားရေသးသည္။ ဒါကလည္း သဘာဝေတာ့က်ပါ သည္။ ၿပီးေတာ့ တကယ့္႐ုပ္ရွင္႐ံု ႀကီးမွာ ျပခြင့္မသာလို႔ ေစ်းဝယ္ စင္တာေတြက ႐ုပ္ရွင္႐ံုမွာ လွည့္ ပတ္ျပသေနရတာလည္း ပရိ သတ္ႀကီးက ခီစံုတြဲကို က႐ုဏာ သက္မိၿပီးေနၿပီ။ ၿပီးေတာ့ အေစာ ကေျပာသည့္ အသစ္အဆန္း၊ သမား႐ိုးက် ၾကည့္ေနရသည့္ ဇာတ္ကားေတြႏွင့္မတူဘဲ ပရိ သတ္အဖို႔ ထူးျခားမႈတစ္စံုတစ္ရာ ရွိသည္၊ ဆန္းသစ္မႈပါသည္၊ ထို႔ ေၾကာင့္ ႐ုပ္ရွင္႐ံုသို႔သြားၾက သည္။ ဝီစတန္း ဝွတ္ခီ (We Stand  With Kyi)ဆိုပါေတာ့။

 ဆိုခဲ့ၿပီးေသာ အေၾကာင္း ေတြထဲက အခ်က္တစ္ခ်က္ ေၾကာင့္ (သို႔မဟုတ္) အားလံုး အခ်က္မ်ား၏ ဆြဲေဆာင္မႈေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့သည့္ ေသာၾကာေန႔က ကြၽန္ ေတာ္လည္း ႐ုပ္ရွင္႐ံုသို႔ ေရာက္ခဲ့ သည္။ ေန႔ခင္း မြန္းလြဲ ၂ နာရီ မိနစ္ ၄၀ ျပမည့္ ‘မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ’ ကို ၾကည့္ရန္ျဖစ္သည္။ ဒီတစ္ပြဲ မွာလည္း ၾကည့္တဲ့သူေတြက အမ်ားသား။

‘‘ၿပီးခဲ့တဲ့ သံုးရက္ေလာက္ ကတည္းက ဒီေန႔ပြဲစဥ္အတြက္ လက္မွတ္ကို ႀကိဳမွာထားရတာ’’ ဟု မိတ္ေဆြအန္တီက ေျပာသည္။ ႐ံုထဲကိုဝင္ေတာ့ ႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ၾက မည့္သူေတြထဲမွာ ႏိုင္ငံျခားသား ေတြပါ ပါေနတာျမင္၍ အံ့ၾသမိ သည္။ အရင္က ႏိုင္ငံျခားဇာတ္ ကားမ်ား ႐ံုတင္ေသာအခါ လာ ဝင္ၾကည့္ၾကေသာ ႏိုင္ငံျခားသား ေတြကို ေတြ႕ဖူးပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားတစ္ကား ကို ယခုလို ႏိုင္ငံျခားသား ပရိ သတ္ေတြပါ လာၾကည့္တာမ်ဳိးက ေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္တစ္ဦးတည္း အေတြ႕အႀကံဳအရ နည္းနည္း ထူးဆန္းေနသည္။

႐ုပ္ရွင္က အမ်ားေျပာသလို ၾကည့္ေနက် ဇာတ္လမ္းမ်ဳိးေတြ ႏွင့္ မတူတာေတာ့အမွန္။ ပရိ သတ္အျမင္ပိုင္းဆိုင္ရာကို ပတ္ ပတ္နပ္နပ္ေလး ဆြဲေဆာင္သြား ႏုိင္သည္။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ေကာင္ ဆူးေလေစတီ တစ္ဝိုက္ကို ကြၽန္ ေတာ္တို႔ ေန႔စဥ္လိုလို ေရာက္ေန က်ပဲ။ ဒီေနရာပတ္ဝန္းက်င္က ကြၽန္ေတာ္တို႔အဖို႔ မဆန္း။ သို႔ ေသာ္ ‘မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ’ရဲ႕ေခၚသံ ဇာတ္ကားထဲမွာ ၾကည့္ရေတာ့ ျမင္ကြင္းေတြ အသစ္ျဖစ္ေနသည္။

ေနာက္တစ္ခုက ကြၽန္ေတာ္ အဖို႔ ေက်နပ္မိသည္က သ႐ုပ္ ေဆာင္ေတြက အသစ္လည္း အသစ္၊ ၿပီးေတာ့ ႐ိုး႐ိုးေလး သ႐ုပ္ေဆာင္သြားၾကသည္ဟု ခံ စားရသည္။ အမွတ္ရမိဆံုးျမင္ ကြင္းမွာ ဇာတ္ကားတစ္ကားလံုး ႏိုင္ငံျခားသား (မင္းသား)ႏွင့္ ဆက္ဆံေနရေသာ ျမန္မာမိန္း ကေလးေတြ (မင္းသမီးႏွင့္သူ႔မိတ္ ေဆြ)က ျမန္မာတို႔ စံထားေျပာေန ၾကေသာ မိန္းမတို႔ဣေႁႏၵဆိုတာ ကို ေစာင့္ထိန္းေနျပသြားျခင္းျဖစ္ သည္။ ၿပီးေတာ့ ဇာတ္ကားတစ္ ကားလံုးမွာ ျမန္မာ့႐ိုးရာဝတ္စံုျဖစ္ ေသာ ထဘီႏွင့္ရင္ဖံုးအက်ႌကို သာဝတ္ၿပီး သ႐ုပ္ေဆာင္သြား သည္ကိုလည္း သတိထားမိသည္။

ကမၻာကိုျပမည့္ ျမန္မာ႐ုပ္ ရွင္ကားမွာ ျမန္မာ့႐ိုးရာကို လက္ လႊတ္မခံဘဲ ႐ိုက္ျပမွဆြဲေဆာင္မႈ ရွိမွာျဖစ္သည္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔၏ အမ်ဳိးသားသ႐ုပ္ကို အႏုပညာ ေျမာက္ သ႐ုပ္ေဖာ္ႏိုင္လွ်င္ ကြၽန္ ေတာ္တို႔ႏွင့္ မတူသည့္ကမၻာက စိတ္ဝင္စားၾကလိမ့္မည္။ အိႏၵိယ ေဘာလိဝုဒ္ ႐ုပ္ရွင္ကားေတြမွာ အိႏၵိယအေငြ႕အသက္ေတြ ပါ သည္။ ကိုရီးယားဇာတ္ကားေတြ မွာ သူတို႔႐ိုးရာဝတ္စံုႏွင့္ ကင္ခ်ီ ကို မပါမျဖစ္ ထည့္ထားသလို ကမၻာထဲမွာ တစ္ေနရာကိုရွာၾက မည့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႐ုပ္ရွင္ကား ေတြမွာလည္း ျမန္မာ့အေငြ႕ အသက္ကို ထံုမြမ္းထားရမည္မွာ က်ဳိးေၾကာင္းဆီေလ်ာ္မႈ ရွိသည္ ဟု ထင္ပါသည္။ ႂကြယ္ဝၿပီးသား ျမန္မာ့ေရေျမ ေတာေတာင္ ေနာက္ခံမွာ ေခတ္မီေသာ ႐ိုက္ ကြင္း႐ိုက္ကြက္ႏွင့္ အႏုပညာ ရသေျမာက္ ဇာတ္လမ္းေတြ ဖန္ တီးႏုိင္လွ်င္ ကမၻာမွာ ကြၽန္ေတာ္ တို႔ တစ္ေနရာေတာ့ ရႏိုင္ေကာင္း သည္ ေမွ်ာ္မိသည္။

အခုေတာ့ အနည္းဆံုး ခီ စံုတြဲ႐ိုက္သည့္ ႐ုပ္ရွင္ကားကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြ လာၾကည့္ သည္ကို ကြၽန္ေတာ္ မ်က္ျမင္ ႀကံဳရၿပီ။ အဂၤလိပ္စကားေျပာ သည့္ ျမန္မာသ႐ုပ္ေဆာင္ေတြ ႏွင့္ ျမန္မာေရေျမေနာက္ခံ ႐ိုးရာ အစဥ္အလာေတြကို မေမ့မ ေလ်ာ့ဘဲ ႐ိုက္ကူးဇာတ္လမ္းဖြဲ႕ ထားသည့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားတစ္ကား ေပၚလာသည္မွာ အနာဂတ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ႏွင့္ ႐ုပ္ ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္အဖို႔ အား တက္ဖြယ္ျဖစ္ပါသည္။ ‘မုျဒာ ရဲ႕ေခၚသံ’သည္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ေတြ အနာဂတ္မွာ တစ္ေခတ္ဆန္းၾကဖို႔ ‘ေခၚသံ’ တစ္ခုေပေလာ။

႐ုပ္ရွင္ၾကည့္ပရိသတ္ဆို၍ ေျပာရဦးမည္။ ခီစံုတြဲ႐ိုက္သည့္ ႐ုပ္ရွင္ကားႏွစ္ကားကို ၾကည့္ၿပီး သြား၍ ႏွစ္သက္သြားေသာ ပရိ သတ္က ယခုအခါ စိတ္ႀကီးဝင္ သြားၿပီထင္ပါသည္။ ေနာင္တြင္ သူတို႔ၾကည့္မည့္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ ကားေတြအတြက္ တိုင္းတာစရာ ေပတံ ရသြားသည္။ မင္းသား၊ မင္းသမီးဟူသည္ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာ ေမာမွဆိုသည့္ အစြဲသည္ပင္ ယခုအခါ ကြၽတ္သေလာက္ကြၽတ္ သြားၾကၿပီထင္သည္။ ပရိသတ္ က ဟီးဟီးဟားဟား ဟာသကား ေတြ ႀကိဳက္လို႔မို႔ ဟာသကားေတြ ပဲ ႐ိုက္ေနရသည္ဟု ဆိုသူမ်ား လည္း ျပန္လည္စဥ္းစားစရာရပါလိမ့္မည္။ တကယ္ အႏုပညာစြမ္းရည္ျမင့္ ႐ုပ္ရွင္မ်ားကို ၾကည့္ရန္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ခ်စ္သူေတြက အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၿပီဆုိသည္ကို ‘ဥပါယ္တံမ်ဥ္’ႏွင့္ ‘မုျဒာရဲ႕ေခၚသံ’ပရိသတ္က သက္ေသ ျပေနပါၿပီ။

ခီစံုတြဲ႐ိုက္သည့္ ႐ုပ္ရွင္ ကားေတြက ေကာင္းေၾကာင္း ကြၽန္ေတာ္ ေရွ႕ေနလိုက္ေနျခင္း မဟုတ္ပါ။ အားနည္းခ်က္၊ အား သာခ်က္ကို အစြဲကင္းကင္းႏွင့္ ေဝဖန္ျပေသာ ပညာရွင္ေတြအသံ ကို နားေထာင္လိုပါေသးသည္။ ေလေလာဆယ္ ကြၽန္ေတာ္ စိတ္ ႀကီးဝင္မိသည္မွာ ကြၽန္ေတာ္တုိ႔ ျမန္မာဇာတ္ကားတစ္ကားကို ႏိုင္ငံျခားသားေတြ ေငြေပးၾကည့္ ေနၾကတာျဖစ္သည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ႐ုပ္ရွင္႐ံုတစ္ ႐ံုတြင္ ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ကားသစ္တစ္ ကား ႐ံုတင္ေနသည္ဆိုပါစို႔။ ထို ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားကို သင္လည္း သြားၾကည့္သည္ဆိုပါစို႔။ သင့္အနီး မွာ ႏိုင္ငံျခားသားေတြလည္း ထို ႐ုပ္ရွင္ကားကို သင္ႏွင့္အတူၾကည့္ ရန္ ႐ံုအတြင္းသို႔ အတူဝင္လာ သည္ကိုလည္း သင္ျမင္ရသည္ ဆို ပါစို႔။ သင့္စိတ္ထဲတြင္ မည္သို႔ ခံစားရမည္ဟု ထင္ပါသလဲ။

ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ပီတိျဖစ္ သည္။ ဝမ္းသာသည္။ ေက်နပ္ သည္။

(ေဖာ္ျပပါ ေဆာင္းပါးသည္စာေရးသူ၏ အာေဘာ္သာျဖစ္ပါသည္)