ေျမေခြး

 ကိုေက်ာက္စီဆိုတဲ့လူကို တစ္နယ္လံုးက သိၾကတာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ သူေနတဲ့ တဲကေလး နဲ႔ ေတာ္ေတာ္ေလးလွမ္းတဲ့ တန္း လ်ား ေလးငါးလံုးက (မသကာရွိ လွရင္ လူေျခာက္ဆယ္ေလာက္က) လူေတြကပဲ သိတာပါ။ ေက်ာက္စီ ဆုိတဲ့နာမည္ကိုလည္း တခ်ဳိ႕က ေက်ာက္စိတဲ့။ တခ်ဳိ႕က ေက်ာက္ စည္တဲ့။ ကိုေက်ာက္စီကလည္း ထူးလိုက္တာပါပဲ။ သူ႔ဟာသူ ေတာင္ ေက်ာက္စိလား၊ ေက်ာက္ စီလား၊ ေက်ာက္စည္လား သိတာ မဟုတ္ဘူး။ သူ႔ပံုက ေက်ာက္ပြင့္ ေလးေတြ စီထားတဲ့ ေက်ာက္စီ ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းေတြက အင္ၾကင္းပင္ႀကီး ေတြ သိပ္ႀကီးသြားလို႔ ေက်ာက္ ျဖစ္သြားတဲ့အခါ လုပ္ေလ့ရွိတဲ့ ေက်ာက္စည္ထုိးတဲ့ ေက်ာက္တံုး ႀကီးတစ္တံုးနဲ႔တူလို႔ ျဖစ္ခ်င္းျဖစ္ ရင္ ေက်ာက္စည္ဆိုတဲ့ နာမည္နဲ႔ က ပိုလိုက္တယ္။ ထားပါေတာ့။ ေက်ာက္စီပဲ။ လူကမည္းလိုက္ တာ သပိတ္ကိုသာၾကည့္ေတာ့။ ေခါင္းတံုးကအၿမဲရိပ္ေတာ့ ဦး ျပည္းဟာ ဘယ္ေတာ့မဆုိ ေျပာင္ ေနေလ့ရွိတယ္။ ႐ုပ္ကလည္း ဇာတ္ထဲက ဘီလူးေခါင္းစြပ္ကို ေတြ႕ဖူးတယ္မဟုတ္လား။ အဲဒီ ႐ုပ္မ်ဳိး။ မ်က္ခံုး၊ မ်က္လံုးေတြက အေပၚကုိ ေထာင္တက္ေနေတာ့ အၿမဲတမ္း ရန္လိုေနတဲ့ မ်က္ႏွာ ေပးက ထင္းခနဲေပၚေနတတ္ တယ္။

ရင္ဘတ္မွာက မင္ေၾကာင္ ထုိး နဂါးတစ္ေကာင္ရွိတယ္။ မည္းေနတဲ့အသားေပၚက စိမ္း ဖန္႔ဖန္႔ေဆးမင္ရယ္၊ နဂါးေၾကးခြံ ဟသၤပဒါးအနီရယ္ဟာ ႐ုတ္ တရက္ၾကည့္ရင္ မေပၚခ်င္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ နဂါးေခါင္းကေတာ့ ေသ ေသခ်ာခ်ာၾကည့္ရင္ သိပ္အႏု စိတ္တဲ့ေခါင္းမ်ဳိး။ ျမန္မာနဂါး လည္းမဟုတ္ဘူး။ အေကြးအတြန္႔ ေတြနဲ႔၊  အေမြးအမွင္ေတြမ်ားတဲ့ စိန္႔တိုင္းက နဂါး႐ုပ္မ်ဳိး။ အေၾကး ခြံေတြက အထပ္ထပ္နဲ႔။ နဂါး ကိုယ္လံုးဟာ သူ႔ရင္ဘတ္ကတစ္ ဆင့္ ညာဘက္လက္ေမာင္းကေန ဆင္းသြားလိုက္တာ ညာဘက္ လက္ခံုေပၚမွာ ဆံုးတယ္။ ရင္ ဘတ္က နဂါးေခါင္းက ေအာက္ ဘက္ကို ပါးစပ္ၿဖဲလွည့္ထားေတာ့ ဝမ္းဗိုက္တစ္ခုလံုး နီးပါးဟာ နဂါး ေခါင္းနဲ႔ ျပည့္ေနေလရဲ႕။


‘‘ေက်ာက္စီတို႔ကေတာ့ နတ္ ျပာတြဲေတာင္တို႔၊ ေတာ္ကြၽတ္မုန္း ေရွ႕တို႔ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အၿမဲတမ္း နဂါးေခါင္း ေအာက္ကိုလွည့္ တယ္’’လို႔ မူးလာရင္ အၿမဲေျပာ တတ္တယ္။ အၿမဲေျပာႏိုင္ဖို႔ကို လည္း အၿမဲမူးေနဖို႔ လိုတယ္လို႔ လည္း တြက္ထားဟန္ တူပါရဲ႕။ အရက္နဲ႔မ်က္ႏွာသစ္၊ အရက္နဲ႔ ပလုတ္က်င္း၊ အရက္နဲ႔ပဲထမင္း စား၊ အရက္နဲ႔ပဲ ေျခေဆးတယ္ဆို တဲ့လူ။

ေလာေလာဆယ္ေတာ့ သူ ဟာ လူသူနဲ႔ေဝးေဝး ေတာအုပ္ ညိဳ႕ညိဳ႕ႀကီးထဲက တဲကေလးတစ္ လံုးမွာ ေနတယ္။ သူ႔ပတ္ဝန္းက်င္ မွာ အင္မတန္ နက္႐ိႈင္းတဲ့ က်င္း ႀကီး ခ်ဳိင့္ႀကီးေတြရွိတယ္။ အေတာ္အတန္ႀကီးတဲ့ သစ္ပင္ ႀကီးေတြရွိတယ္။ ေတာင္ကုန္း ျမင့္ျမင့္ႀကီးေတြ ရွိတယ္။ ၿပီးေတာ့ သူတာဝန္ယူေစာင့္ရတဲ့ ေျမေကာ္ တဲ့ ယႏၲရားႀကီးတစ္လံုးလည္းရွိ တယ္။ ဒီယႏၲရားႀကီးဟာ အဲသည္ ပတ္ဝန္းက်င္က ေတာေတြ၊ ေတာင္ကုန္းေတြကို ၿဖိဳတဲ့ ယႏၲရားႀကီးပဲ။ က်င္းေတြ၊ ခ်ဳိင့္ ေတြဟာ အဲသည္ယႏၲရားႀကီးရဲ႕ လက္ခ်က္ပဲ။ အၿမဲတမ္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ လိုအပ္တဲ့အခါ ေမာင္းတဲ့လူ ေရာက္လာၿပီး ေကာ္ေတာ့တာပဲ၊ ၿဖိဳေတာ့တာပဲ၊ တူးေတာ့တာပဲ။ မလိုတဲ့အခါ သံုးလ ေလးလေလာက္ မလာျပန္ ဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုေက်ာက္စီ က ပစၥည္းေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ ေအာင္ ေစာင့္ရတယ္။ စက္ႀကီး က ေတာထဲမွာ ႏွစ္ေပါက္ရွိေန တတ္ေတာ့ သူကလည္း ႏွစ္ ေပါက္ ေနေနရေတာ့တယ္။ သည္ေတာထဲမွာကိုပဲ သူေနရတာ ရွစ္ႏွစ္ျပည့္ေတာ့မယ္။ ေသာက္ ေရအိုး အညႇိတက္တစ္လံုး၊ သင္ ျဖဴးေဟာင္းတစ္ခ်ပ္နဲ႔ မီးဖိုေခ်ာင္ ပစၥည္းေလး အနည္းအက်ဥ္းက လြဲရင္ တဲထဲမွာလည္း ဘာမွမရွိ ဘူး။ ယႏၲရားႀကီး အလုပ္ရွိတဲ့ အခါ သူအူစိုတယ္။ ဆီေလးဘာ ေလးရတယ္။ ပိုက္ဆံေလးဘာ ေလးလည္းရတယ္။ က်န္တဲ့ အခ်ိန္ေတာ့ ကေလးေတြေျပာ သလို လက္ခ်ည္းပဲ။ ရတဲ့လခ ေလးနဲ႔ စားရတာပဲ။ တစ္လ တစ္ လ ရတဲ့လခေလးဟာ မနီးမေဝး တန္းလ်ားက အိမ္ဆိုင္ကေလးကို အရက္ဖိုး ဆပ္ရတာနဲ႔ ကုန္တာပါ ပဲ။ လဆန္းရင္ ျပန္စ၊ လကုန္ရင္ အကုန္ဆပ္။ သည္လိုနဲ႔ လည္ ပတ္ေနတာပါပဲ။ အိမ္ဆိုင္က ေလးကလည္း အရက္ေကာင္း ေကာင္း ေရာင္းတာမဟုတ္ဘူး။ တာဇံလို႔ေခၚတဲ့ ေကာက္ညႇင္း အရက္ေခၚမလား၊ ထန္းလ်က္ အရက္ေခၚမလား အဲဒါပဲရတာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔အတြက္ေတာ့ ညေနေစာင္းရင္ သူ႔တဲကေလးက ေန နာရီဝက္ မရွိတရွိေလာက္ ေလွ်ာက္လာ၊ တန္းလ်ားခန္းထဲ ကိုဝင္၊ တစ္ခြက္တစ္ဖလား ေသာက္ ၿပီးရင္ျပန္။ ဒါဟာ ေန႔စဥ္ သူလုပ္ေနက်ပဲ။ အရင္ တုန္းကေတာ့ (သည္ယႏၲရားႀကီး ကို လံုၿခံဳေရး မေစာင့္ရခင္တုန္း က) ဘဝေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားမွာ က်င္လည္ခဲ့တာ၊ ထားပါေတာ့။ အခု ဒီဘက္ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္က ေတာ့ သူ႔မွာ မနက္ည သည္တန္း လ်ားေလးကိုလာၿပီး အရက္ ေသာက္၊ ၿပီးရင္ျပန္ပဲ။ ေတာထဲ က တဲကေလးထဲမွာ ညဘက္ ဒီ ဇယ္ဆီ မီးခြက္ကေလးနဲ႔ မွိတ္ တုတ္မွိတ္တုတ္ ေနေတာ့တာပါပဲ။

ခက္တာက ယႏၲရားႀကီး မလည္ရတာ ၾကာပါၿပီ။ ယႏၲရား ေမာင္းတဲ့လူကလည္း ယႏၲရား မလည္ရေတာ့ မလာေတာ့ဘူး။ သည္ေတာ့ သူ႔မွာ တျခားဝင္ေငြ လည္းမရွိဘူး။ အစားမွန္မွန္ မစား တာေရာ၊ အရက္ေတြ ေထာင္းထ ေအာင္ ေသာက္တာေရာေၾကာင့္ သူလည္း တစ္စတစ္စ ပိန္ခ်ဳံးသ ထက္ ပိန္ခ်ဳံးလာတယ္။ သူပိန္ခ်ဳံး လာေတာ့ သူ႔ရင္ဘတ္က နဂါး ႀကီးကလည္း ပိန္ခ်ဳံးလာေတာ့တာ ပဲ။ လက္ေတြေျခေတြလည္း တုန္ လာတယ္၊ မၾကာ မၾကာလည္း အေအးမိတယ္၊ အဆုတ္ကလည္း ပြခ်င္တယ္။ ျခင္ေတြ၊ ျဖဳတ္ေတြ ကလည္း သီးေနေအာင္ ကိုက္ ထားေတာ့ အေရျပားေတြမွာလည္း အနာပဆုပ္ေတြ၊ ေပြးေတြ၊ ဝဲစို ေတြ၊ ညႇင္းႀကီးညႇင္းကြက္ေတြနဲ႔ အျပည့္ပဲ။ ေရဆုိတာကလည္း တူးထားတဲ့ ခ်ဳိင့္ေတြထဲက တင္ ေနတဲ့ မုိးေရကို ခ်ဳိးရင္ခ်ဳိး၊ ေသာက္ရင္ေသာက္ ဒါပဲ။ ဘယ္ ကမွ ေရသန္႔သန္႔ မရႏုိင္ဘူး။

အဲသလိုနဲ႔ အဝါရင့္ေရာင္ ယႏၲရားႀကီးရယ္၊ တဲကေလးတစ္ လံုးရယ္၊ သူရယ္၊ သူ႔ရင္ဘတ္က နဂါးတစ္ေကာင္ရယ္၊ က်င္းေတြ ခ်ဳိင့္ေတြရယ္၊ သစ္ေတာညိဳ႕ညိဳ႕ ရယ္၊ ဖ်ာတစ္ခ်ပ္၊ ေရအုိးတစ္လံုး ရယ္၊ တာဇံထည့္တဲ့ပုလင္းလြတ္ ေလးငါးလံုးရယ္ လြဲရင္ သူ႔မွာ တြယ္တာစရာ ဘာသံေယာဇဥ္မ မရွိဘဲ ေနလာတာကိုက ေျပာခဲ့ပါ ၿပီေကာ။ ရွစ္ႏွစ္ေလာက္ရွိၿပီလို႔။

* * *

ေရတမာရြက္ ၾကမ္းၾကမ္း ေတြၾကားက ႏွင္းဆီပြင့္ေတြဟာ ေရာင္စံုပဲ။ လွလိုက္တာလည္း မေျပာနဲ႔ေတာ့။ အဝါလည္းပါ တယ္၊ ပန္းေသြးႏုႏုလည္းပါရဲ႕။ ၾကက္ေသြးေရာင္ စိုစုိဖတ္ဖတ္ ႀကီး ေတြဆုိတာကလည္း မနည္း ဘူး။ ႏွင္းဆီရနံ႔ေတြကလည္း သူ႔ တဲကေလးထဲမွာ ႀကိဳင္လို႔။ ေလွာက္လို႔။ လွခ်င္တိုင္းလွေနတဲ့ ႏွင္းဆီပြင့္ေတြကို ကိုေက်ာက္စီ ေငးေတာင္ ေနမိတယ္။ အပြင့္ ေရာင္စံုေတြကိုလည္း သူ႔လက္ ၾကမ္းၾကမ္းႀကီးေတြနဲ႔ တယုတယ ပြတ္သပ္ၾကည့္မိေသးတယ္။

ကိုေက်ာက္စီက သူ႔ရဲ႕ ကတုန္ကယင္ လက္ေတြနဲ႔ ႏွင္း ဆီပြင့္ကေလးေတြကို အသာ အယာ ဆြဲႏုတ္တယ္။ အဝါေတြ ကို သတ္သတ္ဖယ္တယ္။ ပန္း ေရာင္အဖူးကေလးေတြကို သီး သန္႔ထားတယ္။ ၾကက္ေသြး ေရာင္ နီညိဳညိဳ အပြင့္ႀကီးေတြကို ေတာ့ မ်ားလြန္းလို႔ ႏွီးစမွ်င္မွ်င္ ကေလးေတြနဲ႔ အရင္စည္းတယ္။ ငါးပြင့္တစ္စည္း၊ ေလးပြင့္တစ္ စည္း စည္းတယ္။ ျဖစ္သင့္တာက ဆန္ေကာလို၊ လင္ပန္းလို အခ်ပ္ ႀကီးမွာ စီၿပီးထည့္ထားရမွာ။ သူ႔ မွာ ဆန္ေကာမရွိဘူး။ သည္ေတာ့ ေတာငွက္ေပ်ာရြက္ႀကီးေတြနဲ႔ တစ္ေရာင္စီ ခြဲထုတ္တယ္။ ေရညႇိ တက္ေနတဲ့ ေသာက္ေရအိုးက ေရတစ္ခြက္ခပ္တယ္။ တစ္ဝက္ ကို ေသာက္တယ္။ တစ္ဝက္ကို ပန္းေတြအေပၚ ဖ်န္းတယ္။ တဲ အျပင္ထြက္ၿပီး အလင္းေရာင္ကို ၾကည့္တယ္။ အခ်ိန္ရွိေသးတယ္။  ရွိလွမွ ၃နာရီခြဲပဲ။ သူႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ ၿခိဳက္ ၿပံဳးလိုက္တယ္။ တာဇံ နည္းနည္း ေသာက္လိုက္တယ္။ ၿပီးေတာ့မွ တန္းလ်ားဘက္ကို ႏွင္းဆီပန္းေတြပိုက္ၿပီး ထြက္လာ ခဲ့တယ္။

တစ္သက္နဲ႔တစ္ကုိယ္ ကို ေက်ာက္စီ ပန္းေရာင္းတာ မေတြ႕ ဖူးၾကတဲ့ တန္းလ်ားထဲက လူေတြ က ကိုေက်ာက္စီ ပန္းေရာင္းတယ္ ဆုိေတာ့ အထူးအဆန္းျဖစ္လို႔။ ဘယ္လိုျဖစ္တာလဲ၊ ဘာသေဘာ လဲ၊ ဘယ္လို ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ပန္း ေရာင္းျဖစ္သြားတာလဲ၊ အဲသလို  ေတြးၾကတယ္။

‘‘ကိုင္း... ပန္းေတြဗ်ဳိ႕။ ၿခံပန္း လတ္လတ္ဆတ္ဆတ္ေတြ၊ ႏွင္း ဆီေတြ’’

တခ်ဳိ႕ကလည္း ရယ္ၾက တယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း သနားၾက တယ္။ တခ်ဳိ႕ကလည္း ဒီေကာင္ လုပ္လာျပန္ၿပီလို႔ တြက္ၾကဟန္တူ ပါရဲ႕။ ခပ္တည္တည္ပဲ။ မည္းခ်ိပ္ ေနတဲ့အသား၊ အက်ႌမပါ၊ ဖိနပ္ မပါ၊ ပုဆိုးတိုတုိ (အဲဒီပုဆိုးက ႏွစ္ေပါက္ပုဆိုးပဲ)နဲ႔ ႏွင္းဆီပန္း ေရာင္စံုနဲ႔က ဘယ္လိုမွ ဆက္စပ္ ၾကည့္လို႔ မရဘူးမဟုတ္လား။ တန္းလ်ားက ဟိုဘက္ထိပ္က ဒီဘက္ထိပ္ကို တစ္ေခါက္ပဲ ေလွ်ာက္ရတယ္။ ႏွင္းဆီပန္းေတြ လုယူလိုက္သလို ကုန္သြားတယ္။ အဲသည္ဝယ္ၾကတဲ့ မိန္းမေတြထဲ မွာ သူလာေသာက္ေနက် တာဇံ ေရာင္းတဲ့ဆုိင္က မိန္းမကိုေတာ့ သူမေရာင္းဘူး။ အဲဒီမိန္းမက ႏွင္းဆီဝါတစ္စည္းကို လာကိုင္ တယ္။ သူက အတင္းျပန္ယူလိုက္ တယ္။ ဘာမွေတာ့မေျပာဘူး။ အဲသည္မိန္းမက ‘‘ရွင့္အရက္ ေႂကြးနဲ႔ မႏွိမ္ပါဘူး။ ပိုက္ဆံေပး မွာပါ’’ ေျပာတဲ့ၾကားကကို သူ မေရာင္းတာ။

 ‘‘ခင္ဗ်ားကို သက္သက္ အလကားေပးပါ့မယ္။ ေနာက္မွ ယူပါဗ်ာ။ ေနာက္မွယူပါဗ်ာ’’ လို႔ပဲ ေျပာတယ္။ အဲသည္မိန္းမ လည္း စိတ္ဆိုးသြားတယ္နဲ႔တူပါ တယ္။

 ‘‘ေသာက္ႀကီးေသာက္ က်ယ္’’လို႔ တစ္ခြန္းပဲေျပာၿပီး ျပန္ သြားတယ္။ ဒါပါပဲ။ က်န္တဲ့မိန္းမ ေတြအားလံုးကို ေရာင္းလိုက္တာ ပါပဲ။ ေစ်းထဲမွာ တစ္စည္းကို ခုနစ္က်ပ္၊ ရွစ္က်ပ္ ေပးရမယ့္ အစည္းေတြကို ေလးက်ပ္၊ ငါး က်ပ္နဲ႔ေရာင္းေတာ့ ႏွင္းဆီပန္း ေတြအားလံုးဟာ ခဏေလးနဲ႔ ကုန္သြားတယ္။

ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ စိတ္ေတြ ဟာလည္း ေပါ့ပါးလြတ္လပ္သြား တယ္။ အဘြားႀကီးတစ္ေယာက္ ကေတာ့ လူႀကီးမဟုတ္လား။ ကိုေက်ာက္စီပန္းေရာင္းတယ္ဆို ေတာ့ ဝမ္းသာလို႔ အားေပးတဲ့ သေဘာနဲ႔ တစ္စည္းဝယ္တယ္။

‘‘ငါ့တူ ေက်ာက္စီလည္း မေရာင္းစဖူး ပန္းေတြဘာေတြ ေရာင္းလို႔ပါလား။ သာဓုေတာ္ သာဓု။ ကိုေတာ္ေလးဆက္ရမယ့္ ... မွန္း တစ္စည္းကို ဘယ္လို ေရာင္းတုံုး’’လို႔လည္း ေျပာတယ္။ မေရာင္းစဖူးဆိုတာ အဓိပၸာယ္ရွိ တယ္။ ေကာင္းေရာင္းေကာင္း ဝယ္ လုပ္စားေနပါေရာလားလို႔ ေျပာလိုက္တာလည္းျဖစ္တယ္။

သူတို႔သိထားတဲ့ ေက်ာက္စီ ဟာ ဘယ္တုန္းကမွ ေကာင္း ေရာင္းေကာင္းဝယ္ ရွိခဲ့တာမွ မဟုတ္တာကိုး။ အရက္မိုးလင္း ေအာင္ေသာက္ၿပီးရင္ စ႐ိုက္ ၾကမ္းၾကမ္းနဲ႔ ႐ိုက္ဖို႔ ႏွက္ဖို႔ ေလာက္ စဥ္းစားေနတဲ့လူ၊ ခုိးဖို႔ ဝွက္ဖို႔ ၾကည့္ေနတဲ့လူ၊ လိမ္ဖို႔ညာ ဖို႔ တြက္ဆေနတဲ့လူမဟုတ္လား။ သူ႔တဲနဲ႔ မနီးမေဝး ေတာထဲမွာ ကိုးက်င္း ကိုးေၾကာင္း ေလွ်ာက္ သြားေနတဲ့ ႏြားတစ္ေကာင္ရဲ႕ တင္ပါးသားေတြခ်ည္းပဲ ရဲတင္းနဲ႔ ခုတ္ယူရင္ ယူလိုက္တဲ့သူမဟုတ္ လား။ တင္ပါးဆံုသားအိအိႀကီး ေတြ ပါမလာတဲ့ ႏြားေတြဟာ နည္းတာမွမဟုတ္တာ။ ပိုင္ရွင္ ေတြက ကိုေက်ာက္စီလက္ခ်က္ မွန္းလည္း သိပါတယ္။ ခက္တာ က ကိုယ္တိုင္ မျမင္ဘူးေလ။ ေျပာလည္းမေျပာရဲဘူးေလ။

ေနာက္ လုပ္ေနက်ရွိေသး တယ္။ ဟိုဘက္ထိပ္ ဒီဘက္ထိပ္ ငုတ္႐ိုက္၊ ေလးခြသားေရတင္း တင္းဆြဲခ်ည္၊ ၿပီးရင္ ထစ္ကေလး တစ္ခုခံၿပီး ႀကိဳးနဲ႔ခပ္ေဝးေဝးကို ဆြဲထား၊ သားေရႀကိဳးပတ္လည္ မွာ ဆန္ေစ့ေတြႀကဲထား၊ စာက ေလးေတြက အုပ္လိုက္ဝင္စားၿပီ ဆုိမွ ႀကိဳးနဲ႔ခလုတ္ကို ျဖဳတ္လိုက္ ရင္ စာကေလး ဆယ္ေကာင္ ေလာက္ဟာ တုံးလံုးပက္လက္ က်န္ရစ္ေနေရာ။ ဒါက ကိုေက်ာက္စီအတြက္ အျမည္းပဲ။ အဲသည္ညေနဟာ တာဇံနဲ႔ စာ ကေလးကင္ ညေနပဲ။

သည့္အရင္ကလည္း ပန္း ရန္ ေနာက္လိုက္ဆိုၿပီး တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ ပန္းရန္လိုက္လုပ္ဖူးတယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔ မလိုက္ရေတာ့ ဘူး။ ပန္းရန္ဆရာေခါင္းေဆာင္ ရဲ႕ ညိဳ႕သက်ည္းကို ခုတ္တူနဲ႔ ခုတ္ပစ္ခဲ့လို႔တဲ့။ ကိုေက်ာက္စီ အတြက္ တစ္ခုေကာင္းတာက သူ႔ မိခင္ဌာနက သူရွိေနတဲ့ တဲက ေလးနဲ႔ ေတာ္ေတာ္ႀကီး ေဝးတဲ့ေန ရာမွာ ရွိေနတာပဲ။ သည္ယႏၲရား ႀကီးနဲ႔ ကိုေက်ာက္စီရွိေနတဲ့ေနရာ ကို ေတာ္႐ံုတန္႐ံု တာဝန္ရွိသူက လည္း ေရာက္လာေလ့မရွိဘူး။ ယႏၲရားႀကီးက ပစၥည္းမေပ်ာက္ သေရြ႕ ကိုေက်ာက္စီဟာ ယႏၲရား နဲ႔အတူရွိသလား၊ မရွိဘူးလား၊ ဂ႐ုတစိုက္ ေစာင့္ၾကည့္သလား၊ မေစာင့္ၾကည့္ဘူးလားလည္း သိပ္ စစ္ေဆးေလ့မရွိဘူး။

သည္ေတာ့ သူစိတ္ကူး တည့္ရာ လုပ္ေလ့ရွိတယ္။ ယႏၲ ရားႀကီးကို ပစ္ထားၿပီး သြားခ်င္ ရာ သြားေနတာပဲ။ လုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ ထြက္လုပ္ေနတာပဲ။ လုပ္တုိင္းလည္း ဇာတ္သိမ္းက မေကာင္းဘူး။ ျပႆနာနဲ႔ ဆံုးတာ ခ်ည္းပဲ။

ေတာ္႐ံုတန္႐ံုလည္း ကို ေက်ာက္စီရဲ႕ ပံုပန္းသဏၭာန္နဲ႔ သူ႔ ရင္ဘတ္က နဂါးႀကီးကိုေၾကာက္ လို႔ မေျပာျဖစ္ၾကေတာ့ဘူး။ ေနာက္တစ္ခါ မဆက္ဆံတာပဲရွိ တယ္။ သူကေတာ့ စံုတယ္။ မိန္းမပ်က္တခ်ဳိ႕ကို ဆက္သြယ္ ေပးတဲ့ အလုပ္လည္းလုပ္တယ္။ ဝက္ေသးအိမ္နဲ႔ တာဇံသယ္ေပး တာလည္းလုပ္တယ္။ အငွားဝက္ ေပၚ၊ ႏြားေပၚဖုိ႔ ရဲတင္းတစ္လက္ နဲ႔ အသင့္ေစာင့္ေနတတ္တာလည္း ရွိတယ္။ ခပ္တည္တည္နဲ႔ မိုက္ ေၾကးခြဲတတ္တာလည္း ရွိတယ္။ တာဇံဆိုင္ေလးမွာ ခြက္တစ္လံုးနဲ႔ လိုက္ေတာင္းၿပီး သူမ်ားေသာက္ စားေနတဲ့အထဲက ဆိုးခနဲဆတ္ ခနဲ ႏိႈက္စားလိုက္တာလည္း ရွိ တယ္။ တန္းလ်ားထဲက လူေတြသိ တဲ့ ကိုေက်ာက္စီက အဲသလို ကို ေက်ာက္စီကိုး။ အခု ပန္းေရာင္း တယ္ဆိုေတာ့ နားမလည္ႏိုင္ၾက ဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပန္းေရာင္း တာဟာ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ပဲ။ ႏူးည့ံေပ်ာ့ေပ်ာင္းတဲ့သေဘာပဲ။ ကိုေက်ာက္စီ သည္လိုနည္းနဲ႔ သူ႔ ဘဝကို ျပဳျပင္လာတယ္ဆိုရင္ ၿပီး တာပဲ။ လူဆိုတာ မွားတုန္းက မွားခဲ့တာပဲ။ ေကာင္းလာၿပီဆိုရင္ လည္း ဘာေျပာစရာရွိမလဲ။ ခြင့္ လႊတ္လိုက္ၾကရတာပဲ မဟုတ္ လား။

အဲသည္ ညေနက ကို ေက်ာက္စီ အဘြားႀကီးကို ပန္း တစ္စည္း အပိုေပးတယ္။ အဘြား ႀကီးကို မူးမူးနဲ႔ ထုိင္လည္းကန္ ေတာ့လိုက္ေသးတယ္။ သူ႔ အတြက္ပါ ပန္းကပ္ေပးပါဆုိၿပီး တစ္စည္းသတ္သတ္ ေပးလိုက္ ေသးတယ္။ အဘြားႀကီးဆိုတာ သာဓုခ်င္း မိုးမႊန္သြားတယ္။

ကိုေက်ာက္စီျပန္လာေတာ့ လက္ထဲမွာ ေငြေလးဆယ္ေက်ာ္ ေက်ာ္ ပါလာတယ္။ တာဇံေရာင္း တဲ့ အိမ္ကေလးဆီသြားတယ္။ တာဇံေရာင္းတဲ့မိန္းမက သူ႔ကို ပန္းမေရာင္းလို႔ မေက်နပ္ေပမယ့္ လက္ငင္း ေပးေသာက္ေတာ့ ေရာင္းတာပါပဲ။ တစ္ပိုင္းေသာက္ တယ္။ တစ္ပိုင္းကို ပုလင္းငွား ထည့္လာၿပီး ယူလာခဲ့တယ္။ သူ တဲကေလးထဲေရာက္ေတာ့ ထပ္ ေသာက္တယ္။ အူလည္း ျမဴးေန တယ္။ ေပ်ာ္လည္းေပ်ာ္ေနတယ္။

အဲသည့္ညက ကိုေက်ာက္စီ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ႀကီး အိပ္ေပ်ာ္ သြားတယ္။ ျခင္ေတြ၊ ျဖဳတ္ေတြ တစ္ကိုယ္လံုး သီးေနတဲ့ၾကားက အိပ္မက္ေတြေတာင္ မက္လိုက္ ေသးတယ္။

 ေနာက္တစ္ရက္မွာေတာ့ ႏွင္းဆီပန္းေတြ မဟုတ္ျပန္ဘူး။ ပန္းေတာ့ပန္းပဲ။ ဂႏၶမာေတြ။ေရာင္စံုလည္းမဟုတ္ဘူး။ အျဖဴ ခ်ည္းသန္႔သန္႔။ ဂႏၶမာအျဖဴပြင့္ ေတြဟာ အပြင့္ထြားထြားႀကီးေတြ ပါ။ လွေနတာပါပဲ။ ဂႏၶမာပြင့္ ေတြကိုလည္း ေတာငွက္ေပ်ာဖက္ နဲ႔ ေသေသသပ္သပ္ထုပ္တယ္။ ေရဖ်န္းတယ္။ တန္းလ်ားဘက္ ကို ထြက္ေရာင္းတယ္။

‘‘ေဟာ...ကိုေက်ာက္စီႀကီး၊ ႏွင္းဆီပန္း မရေတာ့ဘူးလား’’

‘‘အင္း...ကေန႔ ဂႏၶမာပဲရလို႔၊ ေကာင္းလိုက္တာ။ ဂႏၶမာေတြယူ ပါဦး’’

‘‘ေနပါဦး ဘယ္ကယူေရာင္း တာလဲ’’

‘‘ၿခံက။ သူငယ္ခ်င္းၿခံက အေဝးႀကီးပါဗ်ာ။ မတတ္ႏိုင္ဘူး ဗ်ာ။ တစ္ေန႔ ႏွစ္ဆယ္က်န္က်န္၊ အစိတ္က်န္က်န္ လုပ္ရေတာ့ တာပဲ’’

‘‘ေကာင္းတာေပါ့ ဒီအစည္း ႀကီးက ဘယ္လိုေရာင္းတုံး’’

‘‘ငါးက်ပ္နဲ႔ပဲယူ’’

သည္လိုနဲ႔ ဂႏၶမာေတြလည္း  ကုန္သြားတာပဲ။ အဲသည္ေန႔က လည္း ကိုေက်ာက္စီ ျမက္ျမက္ ကေလးရတယ္။ ငါးဆယ္ေက်ာ္ ေက်ာ္ရတယ္။ သည္ကေန႔ တန္း လ်ားက မိန္းမဆိုင္မွာ သြား မေသာက္ေတာ့ဘူး။ ကိုေမာင္ ကြန္႔ ဘီအီးဆိုင္သြားတယ္။ ပဲ ျခမ္းသုပ္ကေလးနဲ႔ ဘီအီးတစ္ပိုင္း နဲ႔ ထုိင္ေနလိုက္တာ ညေန ၆ နာရီ ကပ္ေနၿပီဆုိေတာ့မွ ထတယ္။

 အဲသည္ညက ဘီအီး ေသာက္လာေပမယ့္ တဲကို ေရာက္ေတာ့ တာဇံနဲ႔ပိတ္တယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး မူးေတာ့မွရပ္ တယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာႀကီးဟာ အဲ သည္ညက ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္ စရာေကာင္းေနတယ္။ အရက္မူး ေနတဲ့ ဘီလူးတစ္ေကာင္နဲ႔လည္း တူတယ္။ အဲသည္ညက တဲအ ျပင္မွာ ထုိင္ေနရင္းက ပန္းေရာင္း ရတဲ့ေငြေတြကို ေရတယ္။ တဲ ေခါင္မိုးမွာ ပိုက္ဆံေခါက္ကို ညႇပ္ တယ္။

 ဘာစိတ္ကူးေပါက္လို႔လဲ မသိဘူး။ ကိုေက်ာက္စီ တဲေရွ႕က ကြင္းျပင္ကိုၾကည့္ရင္း ရယ္တယ္။ အားရပါးရကို ရယ္တယ္။ ေတာ ေတြ၊ ေတာင္ကမူေတြ၊ ခ်ဳိင့္ဝွမ္း ေတြၾကားမွာ အဲသည္ညက ကို ေက်ာက္စီရဲ႕ ရယ္သံဟာ ေခ်ာက္ ခ်ားစရာ ေကာင္းေနတယ္။

ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ ဝမ္းဗိုက္ ေပၚက နဂါးႀကီးဟာလည္း အဲ သည္ညက မာန္စြယ္တေဖြးေဖြး နဲ႔၊ တလႈပ္လႈပ္နဲ႔၊ ထိလိုက္ရင္ ေပါက္လိုက္မယ့္ အစြယ္ေတြနဲ႔၊ မ်က္ေစာင္းတစ္ခ်က္ထုိးလိုက္ရင္ ျပာျဖစ္သြားေလာက္တဲ့ မ်က္လံုး ေတြနဲ႔။ ေနာက္ေန႔ေတြ ေနာက္ ေန႔ေတြမွာလည္း ကိုေက်ာက္စီ ပန္းေရာင္းထြက္တာပါပဲ။ ညေန တုိုင္း ေတာငွက္ေပ်ာရြက္ေလးနဲ႔ စည္းလာတဲ့ အစည္းထဲမွာ ပန္း ေတြသာ ေျပာင္းသြားတယ္။ ပန္း ေတြကေတာ့ ပါတာခ်ည္းပဲ။

တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း ပန္းျပတ္သြားတာလည္း ပါတယ္။ မလာျဖစ္ဘူး။ တစ္ခါ တစ္ခါ လည္း ဆက္တိုက္ ေရာင္းျဖစ္ေန ျပန္ေရာ။ ပန္းရရင္ ရသလိုဆိုပါ ေတာ့။ ပန္းေတြကေတာ့ အမ်ဳိး မ်ဳိးေပါ့ေလ။ တစ္ခါ တစ္ခါႏွင္းဆီ၊ တစ္ခါတစ္ခါဂႏၶမာ၊ တစ္ခါတစ္ ခါ ဖေယာင္းပန္း ႐ိုးတံရွည္အျဖဴ၊ အနီ၊ တစ္ခါတစ္ခါ ေဟာ္လန္ ေဒစီ၊ တစ္ခါတစ္ခါ အာဖရိကန္ ေဒစီ။

* * *

ပထမေတာ့ ကိုေက်ာက္စီ ပန္းလာမေရာင္းတဲ့ ႏွစ္ရက္ ေလာက္ကို တန္းလ်ားစုကလူေတြ က သတိမထားမိၾကဘူး။ ပန္းမရ တဲ့ေန႔ေတြမွာ ကိုေက်ာက္စီ လာ ေလ့မွမရွိတာကိုး။ ကိုေက်ာက္စီ ေသာက္ေနက် တာဇံဆုိင္ကေလး ကိုလည္း ႏွစ္ရက္ေလာက္ မေရာက္ျဖစ္ဖူး။ ဒါလည္း ေမာင္ ကြန္႔ဆုိင္ဘက္ လွည့္ေနတာ ျဖစ္ မွာပဲလို႔ တြက္လို႔ရႏုိင္တာကိုး။ ကိုေက်ာက္စီ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ပန္းလာမေရာင္းတာဟာ ဘာမွ လည္း ထူးဆန္းတာ မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ မဟုတ္ဘူး။ အဲသည္ည မွာပဲ ေခ်ာက္ခ်ားဖြယ္ သတင္း တစ္ခုက တန္းလ်ားခန္းကေလး ေတြဆီကို ေရာက္လာတယ္။

ကိုေက်ာက္စီဟာ သူ႔တဲ ကေလးထဲမွာ ေသေနတာ ႏွစ္ ရက္ရွိၿပီဆိုတဲ့သတင္းပဲ။ တိုက္ တိုက္ဆိုင္ဆိုင္ ယႏၲရားႀကီး စက္ ႏိႈးဖို႔ ေရာက္လာတဲ့ ေအာ္ပေရ တာက အေလာင္းကို စေတြ႕တာ လို႔လည္း ဆိုတယ္။ ေျမေကာ္ ယႏၲရားႀကီးကို စက္ႏိႈးဖို႔မ်ားမရွိ ရင္ ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ ႐ုပ္အေလာင္း ဟာ ဘယ္ေလာက္အထိ လူမသိ သူမသိ ရွိေနမလဲေတာင္ မသိႏိုင္ ဘူး။

သည္သတင္းကို ၾကားစက တန္းလ်ားက လူေတြဟာ ၿငိမ္ သက္သြားၾကတယ္။ အက်ႌမပါ ဘာမပါနဲ႔ မုိးေလးတေျဖာက္ ေျဖာက္ၾကားမွာ ပုဆိုးၾကမ္းေလး ၿခံဳၿပီး တင္းတင္းေတာင့္ေတာင့္ ေသေနတဲ့ ကိုေက်ာက္စီကိုလည္း သြားၾကည့္ၾကဖို႔ စိုင္းျပင္းၾက တယ္။ ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ မိခင္ဌာန က တာဝန္ရွိတဲ့လူေတြလည္း ေရာက္ေနၾကတယ္။

ဝမ္းဗိုက္ႀကီးက ေက်ာက္ ပ်ဥ္တစ္ခ်ပ္လို မာေက်ာစူထြက္ ေနတဲ့ ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ ႐ုပ္ အေလာင္းကိုလည္း သယ္ေဆာင္ သြားၾကတယ္။ တန္းလ်ားက လူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ကုိေက်ာက္ စီရဲ႕ တဲကေလးရွိရာ ေရာက္ေန ၾကခ်ိန္မွာေတာ့ အေလာင္းမရွိ ေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ လူေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရဲ႕ မ်က္လံုးေတြဟာ ကို ေက်ာက္စီရဲ႕ တဲကေလးနဲ႔ ပတ္ ဝန္းက်င္ကို အကဲခတ္မိသြားၾက တယ္။

ဘာမွေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ပန္းေျခာက္ေတြ။ ႏွင္းဆီပန္း ေျခာက္ေတြ၊ ဂႏၶမာပန္းေျခာက္ ေတြ၊ ေဟာ္လန္ေဒစီပန္းေျခာက္ ေတြ၊ ေဒလီယာပန္းေျခာက္ေတြ၊ အင္မတန္ မ်ားျပားတဲ့ ေရတမာ ရြက္ေျခာက္ေတြ၊ လြမ္းသူ႔ပန္းေခြ လုပ္တဲ့ ဝါးစအေဟာင္းေတြ၊ ႀကိမ္ေခြေတြ၊ ႏွီးစေတြ၊ စကၠဴ ေရာင္စံုအစေတြ၊ ဖဲျပားအနက္စ ေတြ။ အဲသည္မွာတင္ လူေတြဟာ ကိုယ့္အခန္းကို ေလရဲ႕ျပင္းထန္ တဲ့ အဟုန္မ်ဳိးနဲ႔ ျပန္လာၾကတယ္။ ဘုရားစင္ေပၚကပန္းေတြ၊ နတ္ စင္ေပၚက ပန္းေတြကို ဆြဲခ်ၾက တယ္။ ဘုရားစင္၊ နတ္စင္ေတြကို ေရေဆးၾကတယ္။ အေမႊးနံ႔သာ ေတြ ပက္ၾကတယ္။ ေတာင္းပန္ တိုးလွ်ဳိးၾကတယ္။ ကန္ေတာ့ပြဲ ထုိးၾကတယ္။ ေရအုိးစင္ေတြ၊ နတ္အုန္းသီးေတြ လဲၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕မိန္းမေတြက ေဒါသအမ်က္ ေျခာင္းေျခာင္း ထြက္ၾကတယ္။ တခ်ဳိ႕မိန္းမေတြက နံ႔သာျဖဴ၊ ကရမက္ ေသြးရင္း ပါးစပ္က တတြတ္တြတ္ ရြတ္ၾကတယ္။

အဲသည္ညေနက တန္းလ်ား ကေလးမွာ ဆူညံပြက္ထသြားတာ အမွန္ပဲ။

ကိုေက်ာက္စီ ပန္းမေရာင္း လို႔ မဝယ္ျဖစ္တဲ့ တာဇံေရာင္းတဲ့ မိန္းမကလြဲလို႔ က်န္တဲ့မိန္းမေတြ ဟာ ၾကက္သီးေမြးညင္းထကုန္ ၾကတယ္။ တာဇံေရာင္းတဲ့မိန္းမ က သူ႔ဆီမွာ အရက္အေႂကြး ေသာက္ႏိုင္ဖို႔အတြက္ မသန္႔တဲ့ ပန္းေတြကို မေရာင္းတဲ့ ေက်းဇူး သိသြားရွာတဲ့ ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ ေစတနာကို အခုမွ သေဘာေပါက္ သြားတယ္။

က်န္တဲ့ မိန္းမေတြ အားလံုး ကေတာ့ ေစာေစာကမ်ားသိရင္ ကိုေက်ာက္စီရဲ႕ အေလာင္းကို ေတာင္ တစ္စစီ ဆုတ္ၿဖဲပစ္ၾက ေတာ့မလား မွတ္ရေအာင္ ေဒါသ ေတြ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ အဲဒီ အေၾကာင္းကို ရက္ေတာ္ေတာ္ ၾကာတဲ့အထိ တခ်ဳိ႕က ေၾကေၾက ကြဲကြဲ ေျပာၾကတယ္။

 တန္းလ်ားခန္းကေလးက လူေတြဟာ သည္ျဖစ္ရပ္ကို မေမ့ ႏိုင္ၾကဘူး။

လူဆိုတာကလည္း ခက္ သားပဲ။  ဘယ္ေလာက္ပဲၾကာၾကာ  ေကာင္းတဲ့ လူေတြကိုလည္း ေအာက္ေမ့ သတိရေနတတ္ တယ္။ ေကာက္က်စ္စဥ္းလဲတဲ့လူ ေတြကိုလည္း ေအာက္ေမ့သတိရ ေနတယ္မဟုတ္လား။ တန္းလ်ား က လူေတြဟာ ကိုေက်ာက္စီကို သတိရေနၾကတုန္းပဲ။