ကုိေဆြ ၀တၳဳတိုမ်ား

ရွစ္ေလးလုံးဒီမုိကေရစီအေရးေတာ္ပုံႀကီးအၿပီး ၁၉၉၀ ျပည့္လြန္ကစ၍ ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္အတြင္း ထြက္ရွိခဲ့ေသာ မဂၢဇင္းမ်ားတြင္ ပါ၀င္သည့္ ၀တၳဳတိုအခ်ိဳ႕သည္ သမား႐ုိးက်ေရးဟန္ပုံစံမွ ခြဲထြက္လာၾက သည္။ ဟန္သစ္၊ ရနံ႔သစ္အစရွိေသာ မဂၢဇင္းအခ်ိဳ႕ တြင္ ထုိ၀တၳဳမ်ိဳး မၾကာခဏပါလာေၾကာင္း စာဖတ္ သူမ်ား သတိျပဳမိလာသည္။ ယင္းတြင္ ပုိင္စုိးေ၀၊ ေနမ်ိဳး၊ သစၥာနီ၊ ကုိေဆြ စသည့္ ၀တၳဳတိုဆရာမ်ား၏ ၀တၳဳမ်ားသည္ ပုံမွန္ေဖာ္ျပေနေသာ၀တၳဳမ်ားႏွင့္မတူ တစ္မ်ိဳးတစ္ဘာသာ ခြဲထြက္လာပါသည္။ သစၥာနီမွ အပ ပုိင္စုိးေ၀ႏွင့္ ေနမ်ိဳးတို႔သည္ မႏၲေလးအေျခစုိက္ ၀တၳဳတိုဆရာမ်ားျဖစ္ၿပီး ကုိေဆြသည္ ျပည္ၿမိဳ႕ဇာတိ သားျဖစ္သည္။ ၎တို႔၏၀တၳဳမ်ားကုိ သမား႐ုိးက်ပုံစံမွ ခြဲထြက္သည္ဆုိရျခင္းမွာ ထုိအခ်ိန္က ေရးေလ့ရွိ ေသာ ျမန္မာ့၀တၳဳတိုအမ်ားစုႏွင့္ ပုံသဏၭာန္ကြဲလြဲေနၿပီး ဇာတ္အိမ္ဇာတ္ကြက္ ပါခ်င္ပါမည္။ မပါခ်င္ မပါ၊ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ႀကီး ေရးဖြဲ႕ၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိ၀တၳဳတိုမ်ား၌ သေကၤတ၊ နိမိတ္ပံုႏွင့္ ျပကြက္ခ်ည္းသက္သက္ ေဖာ္ၫႊန္းေသာ ေရးဖြဲ႕မႈမ်ားျမင္ရၿပီး ထုိေရးဟန္မ်ားကုိလည္း လူ ငယ္စာသမားမ်ားက တျဖည္းျဖည္းႏွစ္ၿခိဳက္သေဘာ ေတြ႕လာသည္။ 


ယင္းကာလမ်ား၌ ကုိေဆြသည္ စာေရးအား ေကာင္းခဲ့ၿပီး လိေမၼာ္သီးတစ္လုံး၊ ေမွာ္ေတာင္ကုန္း ၀တၳဳတိုစာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ထြက္ခဲ့သည္။ ၿပီးခဲ့သည့္ဒီဇင္ဘာ ၁ ရက္သည္ ၀တၳဳတိုဆရာကုိေဆြ၏ ႏွစ္(၇၀)ျပည့္ ေမြးေန႔ျဖစ္ခဲ့ၿပီး သူကုိယ္တိုင္ကမူ ကြယ္ လြန္ခ်ိန္ ငါးႏွစ္တိုင္ခဲ့ၿပီ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ႏွစ္ကာလမ်ားစာေပက ကုိေဆြ ေမြးေန႔ႏွစ္(၇၀)ျပည့္ အမွတ္တရအျဖစ္ ယခုစာအုပ္ကုိ စီစဥ္ထုတ္ေ၀ေၾကာင္း သတင္းစကားပါးထားသည္။ စာအုပ္တြင္ ၀တၳဳတိုစုစုေပါင္း ၃၂ ပုဒ္ ပါ၀င္ေသာ္လည္း က်န္ရွိေနေသး၍ ဆက္လက္ထြက္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ရသည္။ ယေန႔ေခတ္တြင္မူ လူအခ်ိဳ႕သည္ ကုိေဆြကုိ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကၿပီ။ ထုိအေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ၀တၳဳတိုဆရာကုိေဆြ မည္က့ဲသုိ႔ ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေၾကာင္း၊ စာေပအႏုပညာအလုပ္ကုိ မည္မွ်အားစုိက္ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၀တၳဳေရးရာ၌ စကားလုံးမ်ားကုိ တစ္လုံးခ်င္းစီ မည္သုိ႔စိစစ္သုံးသပ္ေရးဖြဲ႕ခဲ့ေၾကာင္း ယခုစာအုပ္ကို ေသခ်ာစြာဖတ္႐ႈပါက ခံစားသိရွိႏုိင္ပါမည္။ ႐ိုးေျဖာင့္သူမ်ား အိပ္ရာထခ်ိန္ ၀တၳဳတစ္ေနရာတြင္ ‘ေဟာ...ေလွ်ာက္ရင္း ေလွ်ာက္ရင္းနဲ႔ က်ဳပ္အိမ္ေရွ႕ ျပန္ေရာက္လာၿပီ။ အမွတ္တမဲ့ သလိပ္ဟက္လုိက္မိတယ္။ တံခါးဆြဲဖြင့္လုိက္တယ္။ ျမင္ကြင္းက လွ်ပ္ျပက္တာထက္ေတာင္ျမန္ေသး။ ဒါေပမဲ့ ရင္ထဲ ေတာစီးဖိနပ္နဲ႔ ေဆာင့္ကန္ခံလုိက္ရသလုိ က်ဳပ္ ဒိန္းတလိန္းနတ္ အဖမ္းခံလုိက္ရတယ္။

ပိတ္ထားတဲ့ တံခါးရဲ႕ေနာက္ကြယ္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္ေနလဲ၊ ခင္ဗ်ားတို႔ သိခ်င္ၾကလိမ့္မယ္။ တံခါးရဲ႕ ေနာက္၊ တန္းလ်ားႏွစ္လုံးဆက္ထားတဲ့ အိပ္ရာေပၚ ျခင္ေထာင္အႏြမ္းေလးရဲ႕ ေျခရင္းဘက္ကေန က်ဳပ္ မိန္းမ လွစ္ခနဲေျပးၿပီး ေပ်ာက္သြားေလရဲဲ႕။

အျပင္ဘက္ အလင္းေရာင္ထဲကလာတဲ့ က်ဳပ္ အဖုိ႔ အိမ္ထဲက အေမွာင္ကုိ က်င့္သားမရေတာ့ ျမင္ ကြင္းက ၀ုိးတ၀ါး။ ဒါေပမဲ့ က်ဳပ္ ေသခ်ာတယ္။ အိမ္ မွာ လာခုိကပ္ေနတဲ့ ေကာင္ေလးရဲ႕ အိပ္ရာထဲကေန သူ ထြက္ေျပးတာ။ က်ဳပ္မ်က္စိနဲ႔ တပ္အပ္ျမင္လုိက္ တယ္’ဟု ေရးထားသည္။ စာအုပ္အမွာတြင္ ‘ Sniper တစ္ေယာက္ ေသနတ္ပစ္ဖုိ႔ က်ည္ဆန္ေရာက္အား၊ ေလတိုက္ႏႈန္းနဲ႔ တိုက္ခုိက္ခ်ိန္မွာ အသက္႐ွဴႏႈန္းဆုိတာေတြကုိ အၿမဲတမ္းသတိထားေနရသလုိကြၽန္ေတာ္ စာေရးေလ့ရွိပါတယ္။ နည္းကေတာ့ ႐ႈမ၀ဦးေက်ာ္ရဲ႕ ‘၀တၳဳတစ္ပုဒ္ျဖစ္ေစ၊ ႐ုပ္ရွင္ကားႀကီးတစ္ကားျဖစ္ေစ ဇာတ္လမ္းက အဓိကမဟုတ္၊ ဖန္တီးမႈတင္ျပကြက္ သာ အေရးႀကီးတယ္’ဆုိတဲ့ နည္းပါပဲ။ ...ကမၻာဦးက ဂူေအာင္းလူရဲ႕ေသြးေတြ ကြၽန္ေတာ့္ကိုယ္ထဲ စီးေန ဆဲပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ဟာ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏု ရာရွာတယ္။ ေျပာခ်င္တာက ၀တၳဳတိုေရးနည္းအသစ္ ေတြ၊ တစ္ပုဒ္ၿပီးတစ္ပုဒ္ စမ္းသပ္ၾကည့္ေနမိတာကုိပါ။ ေရမၾကည္ ျမက္မႏုတဲ့ေနရာ ဘယ္သူေနခ်င္ပါ့မလဲ။ တစ္ေန႔ေသာအခါမွာေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္နာမည္ လက္ မွတ္ပဲပါတဲ့ ဗလာစာရြက္ေလးတစ္ရြက္ကုိ ဗလာ သက္သက္ ေပးႏုိင္တဲ့ေန႔တစ္ေန႔ စာဖတ္သူေတြအ တြက္ ေရာက္လာပါလိမ့္မယ္။ ၃၁ ဘုံမွာဘာမွမရွိဘူး။ ဗလာပဲရွိတယ္။ ဗလာရဲ႕တန္ဖုိးကုိ သိတဲ့သူ၊ ဉာဏ္တူရင္ ယူၾကေပေတာ့လုိ႔ေျပာတဲ့ ကြၽန္ေတာ္ဟာ အမွန္တကယ္ေတာ့လည္း ကုိေဆြ မဟုတ္ျပန္ပါဘူး။ ‘အသုဘ’တစ္ခုမွ်သာျဖစ္ပါတယ္’ဟု ေျပာထားသည္။ ယခုစာအုပ္ကုိ တန္ဖုိး ၃,၀၀၀ က်ပ္ျဖင့္ ျဖန္႔ခ်ိသည္။